Πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής

 


Το πράσινο φως έδωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο για την σύμβαση κατασκευής του Προαστιακού  Δυτικής Αττικής. Σύμφωνα με πληροφορίες μετά το ναι του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουμε το τελευταίο βήμα που είναι η παρουσίαση στη Βουλή των Ελλήνων και μετά οι υπογραφές. Ανάδοχος του έργου είναι η ΜΕΤΚΑ μέλος της Mytilineos.
  Μόλις ολοκληρωθεί και η διαδικασία παρουσίασης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ, τότε θα απομένει μόνο η ημερομηνία για την τελετή υπογραφής που θα δώσει σάρκα και οστά στην υλοποίηση της πρώτης επέκτασης του Προαστιακού της Αθήνας εδώ και 15 χρόνια.     Πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει δημοπρατήσει ο ΟΣΕ εδώ και δύο δεκαετίες ως  Αναθέτουσα Αρχή. Το έργο είναι στο πρόγραμμα επεκτάσεων του Προαστιακού της Αθήνας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Να θυμίσουμε πως σε διαγωνισμό είναι από τις αρχές του 2022 οι επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου.
 Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα ενώ επανέρχεται το τρένο σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.

Μια παλιά γραμμή ζωντανεύει

Το έργο εκτελείται στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής που έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια. Με το έργο αυτή η γραμμή ζωντανεύει και τίθεται και πάλι στην κυκλοφορία. Ο λεγόμενος Προαστιακός Δυτικής Αττικής, αφορά στην κατασκευή νέας σύγχρονης, ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι:  Άνω Λιόσια, ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου με τελικό προορισμό τα Μέγαρα (ως προαίρεση). Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Πρακτικά εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2023 θα μπορεί να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026. Όπως όλα τα σιδηροδρομικά έργα, θα χρειαστεί και μια περίοδος δοκιμαστικών δρομολογίων πριν τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αποτελεί το μοναδικό αμιγώς κατασκευαστικό σιδηροδρομικό έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο.

Πηγή : Με πληροφορίες από το ypodomes.com


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια