Σε αναμονή χρηματοδότησης η αναβάθμιση στο Λιόσια – Κόρινθος

 


 Η επαναφορά των συστημάτων στο τμήμα Λιόσια-Κόρινθος είναι απαραίτητα για τη εύρυθμή λειτουργία της γραμμής για να έχει λειτουργική σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις των σηράγγων.

Στα πλαίσια της ωρίμανσης του έργου, ο ΟΣΕ συντάσσει τα τεύχη δημοπράτησης των νέων εγκαταστάσεων ενώ έχει ήδη υποβληθεί πρόταση χρηματοδότησης από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα 2021-2017, στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ-Κιάτο.



Click me!   


Η τελευταία εξέλιξη είναι η πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για την επικαιροποίηση της ανάλυσης κόστους – ωφέλους του έργου αναβάθμισης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Λιόσια – Κόρινθος. Σε αυτό το τμήμα του δικτύου, θα πιστοποιηθούν οι σήραγγες, θα αποκατασταθεί και θα εκσυγχρονιστεί το σύστημα σηματοδότησης που έχει καταρρεύσει εδώ και πάνω από μία δεκαετία και θα αναβαθμιστεί το ETCS L1, σε διαλειτουργικότητα baseline 3, ώστε να εναρμονιστεί με τα σημερινά ευρωπαϊκά πρότυπα.

Η επικαιροποιημένη ΑΚΟ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την έγκριση της χρηματοδότησης από το CEF II (εφόσον φυσικά ενταχθεί το έργο). Η διπλή σιδηροδρομική γραμμή που εγκαινιάστηκε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2000 χρίζει επανεγκατάστασης των η/μ συστημάτων της λόγω κυρίως κλοπών.

Προ εβδομάδων από το βήμα της βουλής η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου είχε αναφέρει για το ζήτημα πως “στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή «υπάρχουν ζητήματα» τα οποία «οφείλονται διαχρονικά, σε διαρκείς παρεμβατικές συμπεριφορές ατόμων που δρουν στην περιοχή και σε εξωγενείς παράγοντες». Όμως για την επίλυση των ζητημάτων αυτών, «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται σκληρά, μεθοδικά και αποφασιστικά για την ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας”.

Ο ΟΣΕ στην περίπτωση του Λιόσια-Κόρινθος θέλει να είναι προετοιμασμένος ώστε το έργο να ωριμάσει σύντομα και να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος. Αν όλα πάνε καλά και το έργο ενταχθεί στο CEF II η προκήρυξη του έργου θα είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί φέτος και αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις όπως έχει εκτιμηθεί από την κα Αλεξοπούλου, θα μπορεί να ολοκληρωθεί το 2028.

ΠΗΓΗ: Με πληροφορίες από το ypodomes.com


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια