Πράσινο φως για το Επιχειρηματικό Πάρκο στη Φυλή

 


Θέμα εβδομάδων είναι πλέον να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο στη Φυλή. Η τελευταία θετική εξέλιξη ήταν η Προέγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας του η Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για τη δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου στη θέση «Σπηλιές» Δήμου Φυλής Αττικής, στο πλαίσιο μετεγκατάστασης μεταφορικών επιχειρήσεων από την περιοχή του Ελαιώνα Αττικής.

Click me!

Η ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι πως στο Επιχειρηματικό Πάρκο θα γίνει διαχωρισμός σε δύο Ζώνες (Ζώνη 1 και Ζώνη 2) προκειμένου να προστεθεί
η ειδική χρήση «(15) Τουριστικά καταλύματα (μόνο κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα)» του άρθρου 9 του Π.Δ. 59/2018, στη Ζώνη 2, για την ορθή λειτουργία του Επιχειρηματικού Πάρκου.



Η περιοχή που θα αναπτυχθεί το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής εντάσσεται στις χρήσεις γης του άρθρου 8 «Παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης» του Π.Δ. 59/2018 (Α’ 114) όπως ισχύει, εξαιρουμένων των ειδικών χρήσεων «(37) Εγκαταστάσεις οχημάτων τέλους κύκλου ζωής» και «(39) Κέντρα αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ) και Οστών». Ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί τον αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα  και στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να υπάρχει προτιμητέος επενδυτής. Οι υπογραφές εκτιμάται ότι θα πέσουν το 2025 ενώ οι πρώτες μεταφορές επιχειρήσεων θα γίνουν από το 2026.

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ανάπτυξη ενός «πράσινου» Επιχειρηματικού Πάρκου σε ακίνητο 450 στρεμμάτων περίπου, στην περιοχή «Σπηλιές» του Δήμου Φυλής. Ο προϋπολογισμός της επένδυσης εκτιμάται σε 32εκ.€ συμπεριλαμβανομένων των συνοδών έργων. Το έργο έχει χρηματοδότηση 21 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης ως κίνητρο προς τις εγκατεστημένες στην περιοχή του Ελαιώνα / Βοτανικού μεταφορικές επιχειρήσεις, για την μετεγκατάστασή τους στον νέο Πάρκο της Φυλής.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ταμείου, εκτιμάται πως σε βάθος χρόνου θα γίνει μόχλευση ιδιωτικών επενδύσεων άνω του 1 δις € από την υλοποίηση του έργου. Μέχρι σήμερα σε επίπεδο ωρίμανσης, έχει γίνει ένταξη του έργου στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, διασφάλιση χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης, για την ολοκλήρωση όλων απαραίτητων μελετών και ενεργειών ωρίμανσης του έργου. Επίσης έχει υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ Δήμου Φυλής και ΤΑΙΠΕΔ για την επίσπευση των ενεργειών ωρίμανσης του έργου. Έχουν εξασφαλιστεί οι γνωμοδοτήσεις σε επίπεδο προέγκρισης ΕΠΣ, αλλά και τεχνικά θέματα όπως ο τεχνικός και νομικός έλεγχος του ακινήτου και η τοπογραφική του αποτύπωση.

Η χωροθεσία για το Επιχειρηματικό Πάρκο στη Φυλή
Η ΧΩΡΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΗ ΦΥΛΗ

Πως το Πάρκο στην Φυλή αλλάζει το κυκλοφοριακό

Η περιοχή που έχει επιλεγεί για να αναπτυχθεί το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής είναι σε στρατηγικό σημείο ανάμεσα στο οδικό δίκτυο της Αθήνας. Βρίσκεται σε προνομιούχο θέση επί της Αττικής Οδού, στο δυτικό τμήμα και έχει εγγύτητα τόσο με την Λ.Κηφισού και κατ` επέκταση με την Ε.Ο.Αθηνών-Λαμίας όσο και με την Ολυμπία Οδό (Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου) ενώ μέσω της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, βρίσκεται σε σχετικά κοντινή απόσταση από το λιμάνι του Πειραιά.

Ακόμα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα είναι πως οι επιχειρήσεις που θα μεταφερθούν στο Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής θα αποκτήσουν πρόσβαση και στο σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς υπάρχουν σε πολύ κοντινή απόσταση σιδηροδρομικοί σταθμοί. Αυτό σημαίνει πως με τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου θα διευκολυνθεί η αποστολή εμπορευμάτων εντός και εκτός Ελλάδας. Για παράδειγμα θα μπορούν εμπορεύματα από το λιμάνι του Πειραιά μέσω του σιδηρόδρομου να μεταφερθούν στο ΕΠΦ και από εκεί να αποσταλούν οδικά ή σιδηροδρομικα στις περιοχές των παραληπτών.

Παράλληλα βρίσκεται εντός της ευρύτερης περιοχής του Θριασίου Πεδίου η οποία μεταμορφώνεται σε ένα τεράστιο hub για logistics Parks καθώς εκεί δραστηριοποιούνται ήδη πολλές εταιρείες του κλάδου ενώ σε διαδικασία δραστηριοποίησης βρίσκονται τόσο το Θριάσιο Ι όσο και το Θριάσιο ΙΙ.

Ο νέος οργανωμένος υποδοχέας στον Δήμο Φυλής θα είναι περιβαλλοντικά, τεχνολογικά και λειτουργικά από τους πλέον σύγχρονους στην ΕΕ, με διασύνδεση με σιδηρόδρομο και Αττική Οδό και δυνατότητα μείωσης του οδικού φορτίου στον άξονα Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης αλλά και του φόρτου που δέχονται βασικοί άξονες όπως το νότιο τμήμα της Λεωφόρου Κηφισού, η Λεωφόρος Αθηνών, η Ιερά Οδός κ.α.


Με πληροφορίες από το ypodomes.com

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια