Τι περιλαμβάνει το νέο Λογιστικό Πλαίσιο Γενικής Κυβέρνησης (Π.Δ.54/2018);
Το νέο Λογιστικό Πλαίσιο:
- Περιλαμβάνει ένα ενιαίο Λογιστικό Σχέδιο Λογαριασμών τόσο για τον Προυπολογισμό, όσο και τη Γενική Λογιστική
- Καταργεί την Αναλυτική Λογιστική, που εφαρμοζόταν μέχρι τώρα.
- Εισάγει νέα Διοικητική Ταξινόμηση
- Εισάγει νέες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις ή νέα δομή για τις προϋπάρχουσες (Ισολογισμός, Κατάσταση Αποτελεσμάτων, Κατάσταση Μεταβολών Καθαρής Θέσης, Κατάσταση Ταμειακών Ροών, Σημειώσεις).
- Εισάγει νέες λογιστικές πολιτικές και θέτει νέα κριτήρια για την αναγνώριση λογιστικών γεγονότων & στοιχείων στις χρηματοοικονομικές Καταστάσεις, όπως για παράδειγμα στις επιχορηγήσεις, στον χαρακτηρισμό & αναγνώριση των εσόδων, στα έργα υπό εκτέλεση, στην αναγνώριση άυλων παγίων και στα ενσώματα πάγια.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική μεταρρύθμιση στον Δημόσιο Τομέα.
Όπως αναφέρει το Ελεγκτικό Συνέδριο στην Έκθεσή του επί του Κρατικού Απολογισμού και του Ισολογισμού 2021 «πρόκειται για ένα σημαντικό εγχείρημα το οποίο, μέσω της μετάβασης στην πλήρη εφαρμογή λογιστικής δεδουλευμένης βάσης, αποσκοπεί στον λογιστικό χειρισμό των συναλλαγών με ομοιόμορφο τρόπο, την αληθή και ορθή απεικόνιση της οικονομικής και περιουσιακής διάρθρωσης όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, την ορθή εκτίμηση της πιστοληπτικής ικανότητάς τους, την άντληση αξιόπιστων πληροφοριών για αξιοποίηση είτε από τις υπηρεσίες είτε από τους διεθνείς οργανισμούς, την εξαγωγή δεδομένων βάσει του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ESA 2010), καθώς και την απλούστευση και διευκόλυνση των κάθε είδους ελέγχων.
Συμπερασματικά, μέσω της μεταρρύθμισης αυτής θα αναβαθμισθεί ουσιωδώς η ποιότητα της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης που παρέχουν οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης στους πολίτες και τους αντιπροσώπους τους (Βουλή), στους παρόχους πόρων (φορολογούμενοι, επενδυτές, δανειστές κ.λπ.) αλλά και τους αποδέκτες των υπηρεσιών τους. Με τον τρόπο αυτό, η χρηματοοικονομική λογιστική αναδεικνύεται σε σημαντικό εργαλείο λήψης αποφάσεων από αυτούς που επωμίζονται την ευθύνη για τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας εν γένει»
«Ως εκ τούτου, ενόψει και της καθυστέρησης που έχει ήδη διαπιστωθεί, θα πρέπει οι σχετικώς αναλαμβανόμενες δράσεις (χρηματοδότηση, ανθρώπινοι πόροι κ.λπ.) να είναι τέτοιας έντασης και έκτασης ώστε να μπορεί να διασφαλισθεί η τήρηση της 1ης.1.2025 ως ημερομηνίας όπου η Κεντρική Διοίκηση θα έχει υιοθετήσει και θα εφαρμόζει πλήρως το νέο λογιστικό πλαίσιο (Π.Δ. 54/2018)» Ελεγκτικό Συνέδριο, Έκθεση επί του Απολογισμού και του Ισολογισμού (2021)
0 Σχόλια