Μία νέα προαστιακή γραμμή που θα ενώνει την Αθήνα με την Δυτική Αττική θα γίνει πραγματικότητα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Όπως έγινε γνωστό μετά την παρουσίαση του προγράμματος του Τ.Α. που ονομάστηκε “Ελλάδα 2.0”, υπάρχει ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων, μέρος του οποίου είναι αυτή η νέα προαστιακή γραμμή. Η ένταξη της σημαίνει πως το έργο μπαίνει σε ράγες υλοποίησης με τον χρόνο να τρέχει.
Είναι μια νέα γραμμή μήκους 36 χλμ προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Ουσιαστικά μιλάμε για την αξιοποίηση της παλιάς μετρικής γραμμής η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.
Πρόκειται για μία στρατηγική απόφαση αξιοποιώντας τη γραμμή, που συμπεριλαμβάνεται και στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας. Η νέα αυτή γραμμή θα έρθει να ενδυναμώσει τα δίκτυα σταθερής τροχιάς στην Αττική προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες.
Ενώνεται έτσι πολύ αποτελεσματικότερα από πλευράς Μέσων Μαζικής μεταφοράς η Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων στη Δυτική Αττική και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού στην περιοχή.
Το έργο θεωρείται σημαντικό λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του Θριάσιου Πεδίου αλλά και της ανάγκης σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς και της Ελευσίνας. Η γραμμή θα εκτελεί δρομολόγια προαστιακού τύπου και θα συνδέσει την Δυτική Αττική με το δίκτυο ΜΣΤ της πρωτεύουσας.
Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς, ο οποίος δεν παρέλειψε να εκφράσει τις ευχαριστίες του στον Υπουργό Κώστα Καραμανλή και στον Αντιπρόεδρο της Βουλής Θανάση Μπούρα. «Εκμεταλλευτήκαμε τη διορατικότητα του Υπουργού και την εκτίμησή του προς το Θανάση Μπούρα. Από την πλευρά μας δηλώνουμε ικανοποιημένοι, αφού αξιοποιείται το εθνικό κεφάλαιο της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής προς όφελος των συμπολιτών μας. Ωστόσο στις προτάσεις μας είναι να συνδεθεί η γραμμή, αν δεν είναι δυνατό με την Αθήνα, όπου βρίσκεται το εξαιρετικό αρχιτεκτόνημα του σταθμού Πελοποννήσου, τουλάχιστον μέχρι τους Αγίους Αναργύρους, με ενδιάμεσους σταθμούς το Ζεφύρι, το Καματερό, το Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων και το Πάρκο Τρίτση. Έχουμε επίσης προτείνει στοιχεία ενεργειακής καινοτομίας, όπως π.χ. την κίνηση των συρμών με ηλιακή ενέργεια ή υδρογόνο, κάτι που δεν απαιτεί την κατασκευή δικτύου ηλεκτροφόρων καλωδίων. Σε κάθε περίπτωση είμαστε έτοιμοι, όπως πάντα, να στηρίξουμε το έργο μελετητικά ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο χρειαστεί», δήλωσε ο Δήμαρχος Φυλής.
0 Σχόλια