Άνω Λιόσια 26/4/2020
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Εν μέσω πανδημίας και εορτών του Πάσχα, με τα προβλήματα να
γιγαντώνονται αυτή την περίοδο, με σχολεία και πανεπιστήμια κλειστά, επέλεξε η
Κυβέρνηση να φέρει «αλλαγές» σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης χωρίς να
επιλύει κανένα από τα μεγάλα προβλήματα στη μόρφωση, αντιθέτως να προσθέτει και
άλλα. (το ίδιο είχε κάνει και η προηγούμενη Κυβέρνηση πέρσυ, Μεγάλη Δευτέρα).
Και αν είναι όλα τόσο καλά όπως εξαγγέλλει γιατί προχωράει στα γρήγορα και στα «κλεφτά»?
Γιατί δεν περίμενε να ανοίξουν τα σχολεία να πάρει μέρος και η Εκπαιδευτική Κοινότητα σε αυτή την διαδικασία?
Γιατί δεν περίμενε να ανοίξουν τα σχολεία να πάρει μέρος και η Εκπαιδευτική Κοινότητα σε αυτή την διαδικασία?
Άρα «κάποιο λάκκο έχει
η φάβα»
Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να μην κατατεθεί
στη Βουλή! Γιατί?
1.
Προστέθηκαν
νέα εμπόδια και φίλτρα στην προσπάθεια που κάνουν οι μαθητές να μορφωθούν, να
περάσουν στα Πανεπιστήμια.
Η εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων από την Α΄Λυκείου με «Πανελλαδικού Τύπου Εξετάσεις» για κάθε τάξη (ακόμα και αν σε αυτή την φάση δεν φαίνεται να προωθείται ο συνυπολογισμός του βαθμού και των τριών τάξεων του Λυκείου για το απολυτήριο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, που είναι όμως στις προθέσεις της Κυβέρνησης, όπως δήλωσε ξεκάθαρα η Υπουργός Παιδείας) σηματοδοτεί την πλήρη μετατροπή του Λυκείου σε μία «εξεταστική αρένα» με ακόμα μεγαλύτερη συμπίεση του ελεύθερου χρόνου, με μεγαλύτερη οικονομική αφαίμαξη της λαϊκής οικογένειας, η οποία ήδη στενάζει.
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τον περιορισμό των μετεγγραφών αποτελούν ευθεία επίθεση στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στη φοίτηση τους εκτός τόπου κατοικίας. Κοντά σε αυτά έχουμε και στο Γυμνάσιο αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων από 4 σήμερα σε 7.
Η εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων από την Α΄Λυκείου με «Πανελλαδικού Τύπου Εξετάσεις» για κάθε τάξη (ακόμα και αν σε αυτή την φάση δεν φαίνεται να προωθείται ο συνυπολογισμός του βαθμού και των τριών τάξεων του Λυκείου για το απολυτήριο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, που είναι όμως στις προθέσεις της Κυβέρνησης, όπως δήλωσε ξεκάθαρα η Υπουργός Παιδείας) σηματοδοτεί την πλήρη μετατροπή του Λυκείου σε μία «εξεταστική αρένα» με ακόμα μεγαλύτερη συμπίεση του ελεύθερου χρόνου, με μεγαλύτερη οικονομική αφαίμαξη της λαϊκής οικογένειας, η οποία ήδη στενάζει.
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τον περιορισμό των μετεγγραφών αποτελούν ευθεία επίθεση στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στη φοίτηση τους εκτός τόπου κατοικίας. Κοντά σε αυτά έχουμε και στο Γυμνάσιο αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων από 4 σήμερα σε 7.
2.
Η
κυβέρνηση προωθεί την «εκγύμναση νέων δεξιοτήτων» στα σχολεία.
Τα ερωτήματα είναι πολλά. Θα δημιουργηθούν υποδομές και υλικοτεχνικά μέσα για όλους τους μαθητές δωρεάν για να τις παρακολουθήσουν ή θα δίνονται ψίχουλα και σε λίγους όπως απέδειξε η πείρα της πανδημίας με την ανυπαρξία μέσων? Θα δημιουργηθεί με κεντρική ευθύνη επαρκές επιστημονικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο ή θα μπαίνουν στο σχολείο φορείς άσχετοι με την εκπαιδευτική κοινότητα? Ιδιώτες, χορηγοί κλπ?
Τα ερωτήματα είναι πολλά. Θα δημιουργηθούν υποδομές και υλικοτεχνικά μέσα για όλους τους μαθητές δωρεάν για να τις παρακολουθήσουν ή θα δίνονται ψίχουλα και σε λίγους όπως απέδειξε η πείρα της πανδημίας με την ανυπαρξία μέσων? Θα δημιουργηθεί με κεντρική ευθύνη επαρκές επιστημονικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο ή θα μπαίνουν στο σχολείο φορείς άσχετοι με την εκπαιδευτική κοινότητα? Ιδιώτες, χορηγοί κλπ?
3.
Οι
ρυθμίσεις για την «αξιολόγηση» που προωθεί
με διάφορα κριτήρια, μεταξύ άλλων τα «εκπαιδευτικά
αποτελέσματα» θα οδηγήσουν σε
κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών και είναι απολύτως καταδικαστέες.
Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Η κατάσταση που βιώνουν καθημερινά μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, είναι αυτή που πρέπει να τους οδηγήσει να αξιολογήσουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως «μετεξεταστέες».
Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Η κατάσταση που βιώνουν καθημερινά μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, είναι αυτή που πρέπει να τους οδηγήσει να αξιολογήσουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως «μετεξεταστέες».
4.
Ανοίγει
ο δρόμος για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά, με το
πρόσχημα των ξενόγλωσσων φοιτητών που αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων ρυθμίσεων
του ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία απελευθερώνεται περαιτέρω η αγορά κάθε είδους
εκπαιδευτικών προϊόντων, προγραμμάτων και κατάρτισης, ολοκληρώνοντας την εικόνα
του Πανεπιστημίου Α.Ε.
5.
Αυτά
που ήδη ζούμε σήμερα και στις συνθήκες της πανδημίας είναι το σχολείο των
κενών, των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών των ελλείψεων σε μέσα και
υποδομές των σοβαρών προβλημάτων στην σχολική στέγη με το στοίβαγμα των
μαθητών. Με αυτό πρέπει να ξεμπερδεύουμε
μία ώρα αρχύτερα. Ακούμε «συστάσεις
για μη συνωστισμό». Για να γίνει πράξη αυτό, απαιτούμε εδώ και τώρα από Κυβέρνηση και Δημοτική Αρχή,την ίδρυση νέων
σχολικών μονάδων σε όλο τον Δήμο Φυλής για αποσυμφόρηση των μαθητών σε όλες
τις βαθμίδες εκπαίδευσης (βλέπε σχετικό
Υπόμνημα).Όλα τα άλλα είναι να΄χαμε να λέγαμε.Εδώ και τώρα
απαλλοτρίωση κατάλληλων χώρων και κατασκευή νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολικών
κτιρίων.
Η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Άνω Λιοσίων και Φυλής στο πλάι
της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, θα δώσουμε τον αγώνα για ένα άλλο σχολείο που
να μορφώνει και όχι να εξοντώνει.
Παίρνουμε «τα μέτρα
μας» κρατώντας «αποστάσεις»
από το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, το οποίο πρέπει να μπει σε «μόνιμη καραντίνα».
Μένουμε δυνατοί!!! Δεν
μένουμε σιωπηλοί!!!
To ΔΣ της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων
0 Σχόλια