SITE www.p-e-filis.gr Άνω Λιόσια 8/7/2018
e-mail: syllogosfilis@gmail.com
Την Πέμπτη 28/6/2018 πραγματοποιήθηκε ΔΕΠ με θέμα την σχολική στέγη. Στη συνεδρίαση αυτή, η εκπρόσωπος του σύλλογου εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παρουσίασε τα οξύτατα προβλήματα που υπάρχουν στην περιοχή σχετικά με τη σχολική στέγη σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, περισσότερο από μία 15ετία, καθώς και τις επιπτώσεις στην ποιότητα εκπαίδευσης των μαθητριών και μαθητών.
Συγκεκριμένα, για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στα δημόσια νηπιαγωγεία επισημάνθηκε:
• Η κακή κατάσταση – με κίνδυνο ατυχημάτων – των αυλών των νηπιαγωγείων. Τα έργα που έχουν γίνει είναι ελλιπή και στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων τα προβλήματα παραμένουν παρά στις υποσχέσεις τα τελευταία 3 χρόνια και το αντίστοιχο εγκεκριμένο κονδύλι.
• Η αδιαφορία της δημοτικής αρχής να εξασφαλίσει χώρο για το 11ο νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων παρόλο που έχει ιδρυθεί από το 2010.
• Η μετακίνηση 3 προνηπίων από το νηπιαγωγείο Φυλής στο 5ο νηπιαγωγείο καθώς το νηπιαγωγείο Φυλής ήταν υπερπλήρες. Αν δεν υπάρξουν νέα νηπιαγωγεία, οι μετακινήσεις νηπίων και προνηπίων θα γίνει καθεστώς.
• Η ανάγκη εξεύρεσης χώρων για 1 αίθουσα στη Φυλή, 4 νηπιαγωγεία στα Άνω Λιόσια και 1 νηπιαγωγείο στο Ζεφύρι, προκειμένου όλα τα προνήπια να ενταχθούν στο δημόσιο νηπιαγωγείο, με βάση και την νέα νομοθεσία.
Ιδιαίτερα για την προσχολική αγωγή, τονίσαμε την ανάγκη να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι χώροι για την ανέγερση νηπιαγωγείων που θα μπορούν να υποδέχονται όλα τα προνήπια και νήπια αλλά και θα εξασφαλίζουν ποιότητα στην εκπαίδευση (π.χ. ο σχεδιασμός δεν μπορεί να περιλαμβάνει τον μέγιστο αριθμό παιδιών σε κάθε τμήμα, καθώς ο αριθμός των 25 νηπίων σε μία αίθουσα με μία/ένα νηπιαγωγό μόνο ποιότητα δε διασφαλίζει αλλά και δε δίνει τη δυνατότητα μείωσης του αριθμού των παιδιών σε περίπτωση που υπάρχουν διαγνώσεις από το ΚΕΔΥ. Προσθετικά, η συνύπαρξη 25 νηπίων και προνηπίων στο ίδιο τμήμα – καθώς τα τμήματα συμπεριλαμβάνουν νήπια και προνήπια- στερεί ακόμη περισσότερο από τον / την νηπιαγωγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στις ανάγκες των νηπίων ή προνηπίων αντίστοιχα).
Για τα δημοτικά σχολεία αναδείχθηκαν τα τεράστια και συσσωρευμένα σε βάθος 15ετίας προβλήματα. Συγκεκριμένα:
• Όλα τα σχολεία της περιοχή υποδέχονται πολύ μεγαλύτερο αριθμό μαθητών/μαθητριών από αυτόν για τον οποίο έχουν κτιστεί ( το μεγαλύτερο σχολείο, το 1ο δημοτικό Άνω Λιοσίων, θα έχει την επόμενη χρονιά 410 μαθητές ενώ οι κτιριακές του εγκαταστάσεις είναι για 250-270). Τα σχολεία των Άνω Λιοσίων στεγάζουν 700 μαθητές και μαθήτριες περισσότερους/ες από αυτούς που θα έπρεπε και για αυτό είναι αναγκαίο να κτιστούν 3 νέα 12θεσια δημοτικά. Επίσης, στο Ζεφύρι υπάρχει ανάγκη για ένα ακόμη δημοτικό σχολείο.
• Το 8ο δημοτικό σχολείο που έχει ιδρυθεί από το 2010 βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά αφού η αναλγησία των δημοτικών αρχών καθυστέρησε την εξασφάλιση οικοπέδου 8 χρόνια.
• Οι μαθητές και μαθήτριες μας κάνουν μάθημα σε αποθήκες, αίθουσες εκδηλώσεων, κοντέινερ, ενώ κάθε χώρος των σχολικών μονάδων έχει μετατραπεί σε τάξη, ακόμη κι αν είναι ακατάλληλος. Συχνά οι «αίθουσες» αυτές έχουν πολύ μεγαλύτερο αριθμό παιδιών από αυτόν που προβλέπεται από το νόμο με βάση τα τετραγωνικά που αντιστοιχουν σε κάθε παιδί.
• Στις αυλές, που ο χώρος έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τα κοντέινερ και οι μαθητές / μαθήτριες είναι πολύ περισσότεροι/ες από το προβλεπόμενο, τα παιδια έχουν ελάχιστο χώρο για παιχνίδι και οι πιθανότητες ατυχημάτων είναι αυξημένες.
• Τα κοντέινερ που τοποθετήθηκαν σε πολλά σχολεία, ως πρόσχαιρη λύση, είναι ακατάλληλα για σχολικές αίθουσες και τα υλικά κατασκευής τους προξενούν ερωτήματα σχετικά με την καταλληλότητα για την υγεία των παιδιών.
• Κάθε χρόνο υπάρχουν υπεράριθμα τμήματα – άνω των 25 μαθητών – καθώς δεν υπάρχουν αίθουσες για να δημιουργηθούν νέα τμήματα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρξε η δυνατότητα να λειτουργήσουν τμήματα με μικρότερο αριθμό μαθητριών και μαθητών παρόλου που υπήρχαν σχετικές διαγνώσεις από το ΚΕΔΥ.
• Για την επόμενη χρονιά είχαμε μετακίνηση 17 μαθητών από το 10ο δημοτικό σε όμορα σχολεία. Η πρόταση μας εδώ και 2 χρόνια να προστεθούν επιπλέον αίθουσες έχει αφήσει αδιάφορη τη δημοτική αρχή.
Ο σύλλογος εκπαιδευτικών παρέδωσε όλα τα στοιχεία για τη νέα χρονιά σε νηπαγωγεία και δημοτικά αναδεικνύοντας το κατεπείγον για την επίλυση των προβλημάτων και την ανάγκη η δημοτική αρχή να αναλάβει τις ευθύνες της για την εξασφάλιση οικοπέδων για την ανέγερση σχολείων. Παράλληλα, στηρίζει το αίτημα της ένωσης γονέων Άνω Λιοσίων για σύγκλιση δημοτικού συμβουλίου για θέματα παιδείας. Στο αίτημα αυτό συμφώνησαν όλα τα μέλη της ΔΕΠ.
Στις 6/7 πραγματοποιήθηκε νέα συνάντηση με τον αντιδήμαρχο των τεχνικών έργων κ.Σχίζα ο οποίος μας ενημέρωσε ότι:
• Το 8ο δημοτικό σχολείο και συγκεκριμένα η απαλλοτρίωση του οικοπέδου για το οποίο συζητήσαμε με όλες τις δημοτικές αρχές από το 2006!!! αποπερατώθηκε το περασμένο διάστημα και εκκρεμεί η οριστικοποίηση της μελέτης από το δήμο και στην συνέχεια η έγκριση για ένταξη σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ (είναι ο μόνος τρόπος χρηματοδότησης των σχολικών κτιρίων καθώς το ΚΤΥΠ, υπεύθυνο για τις κτιριακές υποδομές δεν λαμβάνει καμία χρηματοδότηση από το κράτος, οπότε και η σχολική στέγη εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την ύπαρξη ευρωπαϊκών προγραμμάτων!)
• Την ίδια μέρα, στις 6/7, θα περνούσε από την οικονομική επιτροπή η έγκριση κονδυλίων για την τοποθέτηση 3 νέων αιθουσών στο 10ο δημοτικό, την δημιουργία 4θεσιου παραρτήματος κοντά στο 9ο δημοτικό και την αξιοποίηση 2 αιθουσών για νηπιαγωγείο στην περιοχή κοντά στο νέο αστυνομικό τμήμα. Βέβαια, μας τονίστηκε ότι όλα τα παραπάνω θα προχωρήσουν μόνο αν δεν υπάρχουν ενστάσεις από εργολάβους που θα πάρουν μέρος στη δημοπρασία οπότε και οι διαδικασίες δε θα ολοκληρωθούν ως την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
• Οι αυλές των νηπιαγωγείων ουδέποτε εντάχθηκαν σε πρόγραμμα το οποίο έτρεχε η τεχνική υπηρεσία (για το πρόγραμμα αυτό μας μιλά ο υπεύθυνος της σχολικής επιτροπής κ.Κρεμύδας 2 χρόνια) και μάλιστα για το πρόγραμμα «Φιλόδημος» που αφορά στις σχολικές αυλές ενώ έχει κατατεθεί πρόταση από τον υπεύθυνο της δευτεροβάθμιας δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για την πρωτοβάθμια.
• Σε ερώτηση μας σχετικά με σοβαρά προβλήματα στις υποδομές του 10ου δημοτικού (internet, βοηθητικοί χώροι, λίγες τουαλέτες ) ενημερωθήκαμε ότι τα παραπάνω αφορούν την πρωτοβάθμια σχολική επιτροπή και όχι την τεχνική υπηρεσία.
Καταρχήν, θεωρούμε απαράδεκτη τη στάση όλων των δημοτικών αρχών από το 2006 που μιλούσαν για αποπεράτωση του οικοπέδου του 8ου δημοτικού και στην πραγματικότητα δεν είχαν κινήσει τις απαραίτητες διαδικασίες. Περιμένουμε η δημοτική αρχή και η τεχνική υπηρεσία να παραδώσει τα σχέδια το επόμενο 10ημερο, όπως και υποσχέθηκε και να κινήσει άμεσα όλες τις διαδικασίες. Παράλληλα αναρωτιόμαστε γιατί πάντα χρησιμοποιούνται ως δικαιολογίες οι ενστάσεις των εργολάβων για τις καθυστερήσεις έναρξης των έργων; Δεν ήταν γνωστά τα τεράστια κτιριακά προβλήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία; Πώς βρισκόμαστε ακόμη μια φορά μήνα Ιούλιο να ελπίζουμε στην καλή πρόθεση των εργολάβων και στην απουσία ενστάσεων από μέρους τους, για την τοποθέτηση αιθουσών και πραγμάτωσης των αναγκαίων έργων για τη στέγαση των μαθητών μας; Τέλος, τονίζουμε ότι δε διεκδικούμε ούτε ποτέ προτείναμε τη δημιουργία παραρτήματος. Οι προτάσεις αφορούσαν στη δημιουργία σχολικών μονάδων.Γι’ αυτό και καλούμε στη δημιουργία 6θεσιου δημοτικού στη θέση του σχεδιαζόμενου παραρτήματος.
Κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε ότι τα τεράστια προβλήματα σε σχολική στέγη ενέχουν τον κίνδυνο λειτουργίας των σχολείων μας σε ζώνες πρωί-απόγευμα στο προσεχές διάστημα. Ταυτόχρονα, δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων αλλά και στην ποιότητα της προσφερόμενης εκπαίδευσης, σε μια περιοχή που τα προβλήματα είναι συσσωρευμένα, που η κρίση και οι μνημονιακές πολιτικές έχουν χτυπήσει κάθε οικογένεια και η χωματερή συνεχίζει να υπάρχει και να σκορπά μόλυνση και αρρώστιες.
Καλούμε τον κάθε γονιό, αλλά και όλους τους κατοίκους της περιοχής να μην επιτρέψουν την περαιτέρω υποβάθμιση της προσφερόμενης εκπαίδευσης και να δώσουμε μαζί τον αγώνα για την δημιουργία νέων σχολικών μονάδων απαιτώντας από την δημοτική αρχή εξασφάλιση οικοπέδων καθώς και τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για την ανέγερσή τους.
Στη συνέχεια παρατίθενται τα στοιχεία για τη νέα χρονιά τα οποία είναι αποκαλυπτικά. Ο αριθμός των μαθητών/μαθητριών θα αλλάξει προς τα πάνω αν λάβουμε υπόψη μας τις εγγραφές του Σεπτέμβρη.
SITE
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
|
|
ΤΜΗΜΑΤΑ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΜΑΘΗΤΩΝ & ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ
|
|
|||
1ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
12/θεσιο
|
19
|
413
|
2ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
10/θεσιο
|
10
|
244
|
3ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
12/θεσιο
|
17
|
372
|
4ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
12/θεσιο
|
18
|
379
|
5ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
12/θεσιο
|
13
|
265
|
6ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
12/θεσιο
|
16
|
324
|
7ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
12/θεσιο
|
15
|
312
|
8ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
σε αναστολή
|
0
|
0
|
9ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
12/θεσιο
|
16
|
360
|
10ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
|
6/θεσιο
|
8
|
168
|
1ο ΔΣ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
|
12/θεσιο
|
15
|
267
|
2ο ΔΣ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
|
12/θεσιο
|
15
|
307
|
3ο ΔΣ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
|
12/θεσιο
|
12
|
242
|
4ο ΔΣ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
|
6/θεσιο
|
9
|
145
|
ΔΣ ΦΥΛΗΣ
|
11/θεσιο
|
12
|
232
|
0 Σχόλια