Οι απαντήσεις είναι αναπόφευκτες




Κύριε Κρητικέ,

Ανέγνωσα σχετική σας δημοσίευση στον ηλεκτρονικό τύπο, και αφού μου απευθύνεστε πλέον
 προσωπικά, είναι αναπόφευκτη και από την πλευρά μου μια όσο το δυνατόν ευσύνοπτη 
συρραφή παρατηρήσεων. Σταχυολογώ τις σημαντικότερες.

Σχετικά με την πρώτη σας παρατήρηση, σας ευχαριστώ που με αναγορεύσατε σε εκπρόσωπο 
τύπου της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ, αλλά προφανώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθόσον οι απόψεις 
μου απηχούν την προσωπική μου θεώρηση των καταστάσεων και γεγονότων, την οποία – 
δεν ξέρω αν σας απογοητεύω-συμμερίζονται πλήθος συμπολιτών μου. Προχωρώντας όμως στην 
ουσία του ισχυρισμού σας, ότι δηλαδή οι καταγγελίες προκαλούν καθυστερήσεις, και άρα δεν 
πρέπει να γίνονται, αντιλαμβάνεστε ότι κάτι τέτοιο είναι δομικά λανθασμένο και μοιραία δεν μπορεί
 να γίνει δεκτό. Για τις καθυστερήσεις που αναφέρετε, και γενικά επί των διαδικασιών, ούτε 
ευθυνόμαστε ούτε και θα απολογηθούμε. Αντιθέτως, αποτελεί καθήκον και υποχρέωσή μας, όχι
 βεβαίως μόνο δική μας αλλά και όλων των πολιτών,να μεριμνούμε για την διαφάνεια και να 
επαγρυπνούμε γι’αυτή. Τώρα για το ποιόν συμφέρει ή όχι ο έλεγχος, σε όποια φάση κι αν αυτός
 επιτελείται  με τις όποιες πιθανές καθυστερήσεις, αφήστε να το κρίνει ο χρόνος και ο ιστορικός του 
μέλλοντος.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο σημείο σημείο της τοποθέτησής σας, και αφού αντιπαρέλθω τα 
προσβλητικά σας σχόλια περί αλαζονικής, υπερφίαλης και σκωπτικής μου προσέγγισης 
παρακαλώ σημειώστε τα ακόλουθα, όχι τόσο για εσάς αλλά κυρίως για όσους θα μας διαβάσουν.
Πράγματι, ο προϋπολογισμός δεν είναι ισολογισμός, κατάσταση ταμειακών ροών, κατάσταση 
αποτελεσμάτων χρήσης, πίνακας διάθεσης αποτελεσμάτων, προσάρτημα ή απλώς οποιαδήποτε 
άλλη (απολογιστική ενίοτε) κατάσταση που προβλέπεται από το ελληνικό λογιστικό σχέδιο ή 
τα διεθνή λογιστικά πρότυπα. Είναι, αν δεν το γνωρίζετε, κάτι πολύ παραπάνω. Όταν 
αναφερόμαστε στον προϋπολογισμό του κράτους ,τότε προσέξτε, ο προϋπολογισμός αποτελεί ΝΟΜΟ, ο οποίος κατατίθεται για έγκριση και στη συνέχεια για ψήφιση από τη Βουλή των Ελλήνων, αφού 
τοποθετηθούν όλοι οι αρχηγοί των πολιτικών κομμάτων. Είναι με διαφορά η σημαντικότερη και πιο 
κρίσιμη ημέρα του χρόνου για τους Έλληνες πολίτες. Μάλιστα, κάτι που όχι μόνο οι ειδικοί αλλά
 και οι πρωτοετείς φοιτητές οικονομικών σχολών στη χώρα μας γνωρίζουν, είναι ότι 
παραδοσιακά ένας σημαντικός πυλώνας στην άσκηση οικονομικής πολιτικής από την εκάστοτε 
κυβέρνηση, ήταν η ορθολογική και προς την σωστή κατεύθυνση άσκηση δημοσιονομικής πολιτικής
, δηλαδή με απλά λόγια η μεταβολή των μεγεθών του κρατικού ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ (έμμεσοι και 
άμεσοι φόροι από την πλευρά των εσόδων, και δημόσιες δαπάνες + μεταβιβαστικές πληρωμές 
από την πλευρά των εξόδων) για την σταθεροποίηση του εισοδήματος σε επίπεδο πλήρους 
απασχόλησης της οικονομίας. Επίσης, γενικώς στην Οικονομική Επιστήμη, ο προγραμματισμός 
μαζί με την πρόβλεψη αποτελούν την πρώτιστη και βασική λειτουργία του μάνατζμεντ, είτε 
πρόκειται για επιχείρηση στον ιδιωτικό είτε αφορά εταιρεία του δημοσίου τομέα.
Εν κατακλείδι, κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι μας ενδιαφέρει μόνο ο προυπολογισμός. Μας αφορά 
εξίσου, και περισσότερο ο απολογισμός (και εκεί μόνο η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ παρενέβη), με 
γνώμονα πάντα τη διαφύλαξη των συμφερόντων των πολιτών και την πρόοδο και αναβάθμιση του 
τόπου μας.
Όμως,αν σήμερα βιώνουμε μια πρωτοφανή κρίση εν τοις πράγμασι, αυτό είναι εν πολλοίς 
αποτέλεσμα προκλητικά κακής εκτέλεσης προϋπολογισμών κατά την τελευταία 
εικοσιπενταετία. Κι όπως ορθά παρατήρησε κάποιος οικονομολόγος, η ηδονή διήρκησε λίγο, η 
οδύνη θα κρατήσει πολύ.

Τελευταίο αλλά όχι έσχατο, διαβάζοντας την τελευταία παράγραφο των αιτιάσεών σας, σας 
εύχομαι ειλικρινά την άμεσα τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δήμου στην 
επιχείρησή σας. Κατανοώ το πρόβλημά σας, αλλά επιτρέψτε μου να με ενδιαφέρει περισσότερο 
από την δική σας και κάποιων άλλων ολίγων ταλαιπωρία και καθυστέρηση στην αποπληρωμή 
των οφειλομένων (η οποία καθυστέρηση όπως ισχυρίζεστε προκύπτει από την καταγγελία του 
προϋπολογισμού), το μέλλον των παιδιών μου και των παιδιών όλων των συμπολιτών μου.
 Όσο για την παραίνεσή σας για το ότι, όπως λέτε, δεν συμφέρει κανέναν η ανταλλαγή απόψεων
 μέσω διαδικτύου, δυστυχώς και πάλι θα σας απογοητεύσω. Οφείλω να συνεχίσω να επικοινωνώ 
καλοπροαίρετα με τον οποιονδήποτε, και με οποιοδήποτε διαθέσιμο μέσο, γιατί πολύ απλά δεν έχω 
κάτι να κρύψω και κανένα ίδιον συμφέρον να υπερασπιστώ ή να εξυπηρετήσω. Έχω όμως ένα 
όραμα,  να παρουσιάσω και είμαι αρκετά ρομαντικός να πιστεύω ότι τουλάχιστον αξίζει να 
προσπαθήσω να το κάνω πράξη.
Περιττό να αναφέρω, αν και όπως είπατε δεν σας γνωρίζω, τόσο για εσάς αλλά και για οιονδήποτε 
άλλον η πόρτα του γραφείου μου είναι πάντα ανοιχτή. Πεποίθησή μου είναι ότι χρειαζόμαστε
 και θα έχουμε πάντα ανάγκη από τίμιους, χρήσιμους  και ικανούς ανθρώπους, όποιοι κι 
είναι, απ΄όπου κι αν προέρχονται.

Τελειώνοντας, συγχωρείστε μου μια ύστατη διευκρίνηση και μια φιλική συμβουλή,αν και είμαι 
αρκετά  μικρότερος σε ηλικία από εσάς.

Πρώτον, είμαι διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου 
Πολυτεχνείου, με ειδίκευση εκείνη του μηχανικού παραγωγής, όπερ σημαίνει, ότι έχω 
παρακολουθήσει κατά τη διάρκεια του πενταετούς κύκλου σπουδών μου αρκετά οικονομικά 
μαθήματα. Παρακαλώ μη μου στερείτε και αυτήν την ιδιότητα.

Δεύτερον, όποτε ευκαιρήσετε καλό θα ήταν να μας αποστείλετε το σχετικό χωρίο όπου
αναφερθήκατε, στο οποίο θα αναγράφεται ότι ο προϋπολογισμός είναι έκθεση ιδεών, ώστε να το 
έχουμε κι οι νεότεροι ως βιβλιογραφική αναφορά. Επειδή όμως εικάζουμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα 
γίνει διότι απλά τέτοια παραπομπή δεν υπάρχει, καλό θα είναι να είμαστε όλοι πιο σοβαροί όταν 
στην προσπάθειά μας να υποστηρίξουμε μια θέση μας, αναφερόμαστε σε σημαντικούς δασκάλους
του παρελθόντος.
Σας ευχαριστώ.

Χρήστος Μουζακίτης
Μηχανολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π.
πηγή:http://mouzakitis.blogspot.gr/

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια