Υπό το άγρυπνο μάτι της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Φυλής η ολοκλήρωση της μελέτης του Γ΄ Τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω



  Υπό το άγρυπνο μάτι  της Τεχνικής Υπηρεσίας του Θανάση Σχίζα  ο Δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς παρακολουθεί την εξέλιξη κάθε έργου που αφορά την περιοχή μας. Ένα από τα σημαντικά έργα που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης είναι για την υλοποίηση του οδικού έργου του Γ΄ Τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω που ενώνει την Δυτική Αττική με την Ανατολική Αττική. Ολοκληρώθηκαν οι προμελέτες από την Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Αττικής απομένοντας μόνο η τελική έγκριση περιβαλλοντικών όρων καθώς ήδη έχει πάρουν την έγκριση τόσο από το Περιφερειακό Συμβούλιο όσο και από το Δασαρχείο Πάρνηθας.

Click me!

Η σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της Αναδόχου Εταιρίας  έχει ως αντικείμενο την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για την ολοκλήρωση του Γ΄ τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω , μήκους 2,5 χλμ το οποίο χωροθετείται στη βόρεια πλευρά της Δημοτικής Ενότητας Άνω Λιοσίων του Δήμου μας και στη βορειοδυτική πλευρά του Μενιδίου.    Το έργο αρχίζει από τον ήδη τελευταίο κατασκευασμένο κυκλικό κόμβο που βρίσκεται κοντά στο γήπεδο ποδοσφαίρου   <<Ερμής>> στη συμβολή της υφιστάμενης Δυτ. Περιφερειακής Αιγάλεω με την προέκταση της οδού Ιονίου Πελάγους και καταλήγει στη συμβολή με την οδό Αγίου Διονυσίου του Δήμου Αχαρνών στην περιοχή των εγκαταστάσεων της ΕΥΔΑΠ.  Ο δρόμος θα έχει μήκος 2,5 χλμ με τετράϊχνη διατομή , πλάτους 18,10μ πλέον ερεισμάτων και τάφρων με πρόβλεψη νησίδας 3,30 μ. για τον διαχωρισμό των δύο κατευθύνσεων . Το νότιο έρεισμα προβλέπεται με πλάτος 2,5 μ για την κυκλοφορία πεζών με διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας.  Στο έργο προβλέπονται ακόμη  2 κυκλικοί κόμβοι ( Round about ) στο Μενίδι με δύο εναλλακτικές λύσεις για την επόμενη επέκτασή του δρόμου μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας καθώς επίσης και τεχνικό cut and cover μήκους 192 m. Ο επόμενος  κυκλικός κόμβος μετά του «ΕΡΜΗ»  θα γίνει στην περιοχή Πλάτωνα  Μενιδίου νότια της διασταύρωσης των οδών Νερομάνας και Α. Συγγρός. Ακολούθως η χάραξη στρέφει ανατολικά έως την οδό Αγ. Διονυσίου στο ΝΔ. άκρο των εγκαταστάσεων της ΕΥΔΑΠ όπου και προβλέπεται η κατασκευή του 2ου κόμβου.


Στις θέσεις διασταύρωσης με τον υπάρχοντα ενισχυτικό αγωγό της  ΕΥΔΑΠ  προβλέπονται κατάλληλα τεχνικά έργα , ενώ προβλέπονται και νέα τμήματα ενισχυτικού αγωγού για την απομάκρυνσή του από το οδικό έργο , σε θέσεις που απαιτείται . Η χάραξη του έργου διέρχεται βόρεια του γηπέδου Ερμής με κατεύθυνση δύση – ανατολή , στην περιοχή Λεφάντω. Η χάραξη βρίσκεται κάτω από κανάλι του Μόρνου και του ενισχυτικού αγωγού στα νοτιότερα τμήματά του. 




Σκοπός του έργου 

Η παράκαμψη της Δ.Ε Άνω Λιοσίων καθώς και η δημιουργία νέας βορειοδυτικής εισόδου – εξόδου του Δήμου Αχαρνών , αποφορτίζει κυκλοφοριακά τους Δήμους Φυλής και Αχαρνών, καθώς στη σημερινή κατάσταση και εξαιτίας της θέσης των δύο Δήμων παρατηρείται τόσο στο κέντρο όσο καις τις γειτονιές τους έντονη κυκλοφορία με σημαντικό φόρτο  από οχήματα βαρέως τύπου ( φορτηγά και νταλίκες ) που περνούν και σε αστικούς δρόμους , αυξάνοντας έτσι την επικινδυνότητα. Απώτερος σκοπός είναι το υπό μελέτη τμήμα μαζί με ένα νέο σχεδιαζόμενο έργο να αποτελέσουν ένα ενιαίο κυκλοφοριακό δακτύλιο των δύο Δήμων παρέχοντας ευελιξία αναβάθμισης των πυρήνων τους με πεζοδρομήσεις , έργα πρασίνου , ηπιότερη κυκλοφορία κ.λ.π. Μακροπρόθεσμος σκοπός είναι η επέκτασή του προς την Λ. Καραμανλή. Είναι ένα εμβληματικό οδικό έργο που θα υποστηρίζει την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος. Ένα έργο που όταν ολοκληρωθεί και από τη δυτική πλευρά με έξοδο στην Εθνική Κορίνθου , θα έχει αρχή και τέλος , μειώνοντας τους χρόνους οδήγησης  , πετυχαίνοντας ενεργειακή εξοικονόμηση , περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή αποφόρτιση και το κυριότερο μείωση των κινδύνων από τροχαία ατυχήματα.Τα έργο θα ολοκληρωθεί με την κατασκευή του τελευταίου τμήματος , μήκους 1,4 χλμ. Της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω , μέχρι την Εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου Σκαραμαγκά.
Με την κατασκευή του τριπλού κόμβου στο Σκαραμαγκά θα υπάρχει απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού  με την Λ. Σχιστού και θα συνδεθεί με την Περιφερειακή Αιγάλεω.
Αναμένεται το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και σύντομα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός μιας και έχει χαρακτηρισθεί , έργο εθνικής σημασίας. Έχει ενταχθεί στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ τρέχουν οι απαλλοτριώσεις και σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις αγγίζει τα 55εκατ. Ευρώ.



               

υ , 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια