Το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών για τις Μεταφορές



 Το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών  για την κατασκευή του νέου σταθμού Υπεραστικών ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα περιέγραψε στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του ανεξάρτητου Βουλευτή κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα αποτελεί ένα σημαντικό έργο για την Αττική, καθώς εκεί θα συγκεντρώνεται το σύνολο των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ της χώρας, καθώς και των διεθνών γραμμών.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι πρόκειται για ένα έργο δημόσιου συμφέροντος, ιδιαίτερα σύνθετο, με πολλούς φορείς να έχουν άμεση ή έμμεση εμπλοκή.

Σημείωσε ότι έχει και υποβληθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Έργου και έχει διαβιβαστεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος στο Περιφερειακό Συμβούλιο Περιφέρειας Αττικής, στο πλαίσιο της διαβούλευσης.

Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η χρηματοοικονομική μελέτη που πληρώθηκε από τον Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων έχει εκπονηθεί και το έργο κρίνεται ώριμο.



Όπως είπε ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Ελπίζουμε ότι μέσα στο 2022 θα έχει δημοπρατηθεί. Το στάδιο της υλοποίησης των σχεδίων εκπόνησης του έργου αναμένεται να διαρκέσει 16 μήνες από την έκδοση της σχετικής πολεοδομικής άδειας κατασκευής του κτηρίου.»
Ο κ. Παπαδόπουλος καταλόγισε ολιγωρία στην προηγούμενη κυβέρνηση, τονίζοντας ότι με ευθύνη της, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν προχώρησε στην παράταση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – Δήμος Αιγάλεω και Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, παρά το ότι το προηγούμενο είχε λήξει το 2017.

«Δεν είναι δυνατόν να εξακολουθούν οι σταθμοί στην Αττική να λειτουργούν στις σημερινές συνθήκες εξαιτίας της δικής σας ολιγωρίας.», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος
Ο Υφυπουργός Μεταφορών πρόσθεσε ότι όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα είναι από τις Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας, διαβεβαιώνοντας ότι η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής αποδεικνύουν εμπράκτως το ενδιαφέρον τους για την πρόοδο αυτού του έργου και όχι μόνο, αλλά και για άλλα έργα στη Δυτική Αθήνα.

Με αφορμή και την αναφορά του κ. Κουρουμπλή για τη Δυτική Αθήνα, ο κ. Παπαδόπουλος κατέληξε:

«Δεν είναι τυχαίο ότι Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε την έδρα σε αυτή την περιοχή και οι παρεμβάσεις που γίνονται εκεί τα τελευταία δυόμιση χρόνια είναι σημαντικές. Ενδεικτικά, αναφέρω, τη μετεγκατάσταση των μεταφορικών εταιρειών στη Φυλή, που είναι ένα τεράστιο έργο.
Το ίδιο ισχύει και για τον νέο σταθμό στον Ελαιώνα. Η Αθήνα χρειάζεται ένα νέο σταθμό για την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και τουριστών, τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και παραμονής για τους επαγγελματίες και την αναβάθμιση του Αστικού Περιβάλλοντος. Που ειδικά στην περιοχή του Ελαιώνα, η παράταξη στην οποία ανήκετε την έχει υπονομεύσει σε κρίσιμες στιγμές του πρόσφατου παρελθόντος.»

Ταυτόχρονα η μονάδα ωρίμανσης έργων του ΤΑΙΠΕΔ ανεβάζει ρυθμούς εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιό της 4 εμβληματικά έργα, ορισμένα εκ των οποίων ήταν στα «αζήτητα».

Το πρώτο αφορά τη μετεγκατάσταση εκατοντάδων μεταφορέων από τον Ελαιώνα στη Φυλή, το δεύτερο την αξιοποίηση έκτασης-φιλέτο της Εκκλησίας στο Σχιστό, το τρίτο την αξιοποίηση του Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και, τέλος, το project που αφορά την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου «Καζαντζάκης».

Ειδικότερα, η Μονάδα Ωρίμανσης Εργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ θα αναλάβει να προχωρήσει τον διαγωνισμό με ΣΔΙΤ για τη μετεγκατάσταση των περίπου 350 μεταφορέων που λειτουργούν σήμερα στο χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα σε μια έκταση 600 στρεμμάτων στη Φυλή, πλησίον του ΟΔΔΥ και της Αττικής Οδού δημιουργώντας ένα πλήρες μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει τη λειτουργικότητα των logistics.
H μετακίνηση των πρακτορείων εμπορευμάτων από τον Ελαιώνα στον Δήμο Φυλής για τη δημιουργία του πρώτου οργανωμένου logistics υποδοχέα στην περιοχή, προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος της ΝΑ Ευρώπης, έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον κατασκευαστικών εταιριών.

Αποσυμφόρηση

Η μετεγκατάσταση των πρακτορείων στον Δήμο Φυλής, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, όχι μόνο θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό στο «ποτάμι» της Αθήνας, αλλά θα μετατοπίσει τις μετακινήσεις των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό. Και ως εκ τούτου θα δώσει υπεραξία στη διαδικασία επαναπαραχώρησης του οδικού άξονα σε ιδιώτη επενδυτή που τώρα ξεκινά η κυβέρνηση.

Εκτιμάται δε ότι μόνον η κίνηση των φορτηγών θα σημάνει για τον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού επιπλέον έσοδα ακόμη και 500 εκατ. ευρώ σε μια περίοδο παραχώρησης 25 ετών.

Παράλληλα στα «συν» του εν λόγω οικοπέδου στη Φυλή εδράζεται το γεγονός της γειτνίασής του και με το Εμπορευματικό Κέντρο «Θριάσιο ΙΙ», που θα έχει πρόσβαση στη σιδηροδρομική γραμμή.

Η Μονάδα Ωρίμανσης Εργων, επικεφαλής της οποίας είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, με τη συνδρομή και την εμπειρία του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ και προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, κ. Θανάση Ζηλιασκόπουλου, αναλαμβάνει την ωρίμανση του ακινήτου με όρους δόμησης, χρήσης γης, ώστε το έργο που θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) να ξεκινήσει μέσα στο 2022. Στόχος είναι μέσα στο 2023 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να δημιουργηθεί ένα πρότυπο εμπορευματικό κέντρο.

Οι εταιρίες logistics, κατά πληροφορίες, θα πριμοδοτηθούν για να μεταφερθούν στον νέο χώρο που θα κατασκευαστεί και θα έχει κτίρια για την εγκατάσταση των εταιριών, ξενοδοχείο, εστιατόρια και τράπεζες, δημιουργώντας μία μικρή πόλη με κτίρια που μπορούν να φτάσουν τα 380.000 τετραγωνικά μέτρα για την εξυπηρέτηση των μεταφορέων. Σημειώνεται ότι για την εγκατάσταση των εταιριών logistics θα απαιτηθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά, ενώ τα υπόλοιπα κτίρια μπορούν να φιλοξενήσουν και άλλες επιχειρήσεις, όπως εταιρίες ταχυμεταφορών και όσους ζητήσουν πρόσβαση στην περιοχή, μιας και θα διαθέτει άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, διευκολύνοντας σημαντικά τις μεταφορές.

Αίτημα για τούνελ

Μάλιστα, προκειμένου να υπάρχει άμεση πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά, έχει ζητηθεί η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω μέσω της Λεωφόρου Σχιστού με ένα τούνελ, παρακάμπτοντας ουσιαστικά όλη την κίνηση από τον Πειραιά μέσω της Εθνικής δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Σημειώνεται, τέλος, ότι με την αποχώρηση των εταιριών θα απελευθερωθεί μια πολύ μεγάλη έκταση στον Ελαιώνα, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής όπου δρομολογείται να κατασκευαστούν το γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ και γενικότερα να γίνει η αναβάθμιση της Ακαδημίας Πλάτωνος.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια