Να προβλεφθεί στην μελέτη επέκταση του Μετρό από τα Άνω Λιόσια μέχρι την πλατεία Καράβου

 


Το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας το τελευταίο διάστημα δείχνει πως έχει ξεκινήσει να κοιτά προς το …μέλλον. Διερευνητικές μελέτες έχουν ξεκινήσει για τις επεκτάσεις της γραμμής 2 προς Γλυφάδα και κλάδος της γραμμής 1 από τα Πετράλωνα μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τοπογραφικές μελέτες έχουν ξεκινήσει για την επέκταση της γραμμής 4 προς Περισσό και Πετρούπολη αλλά και της γραμμής 2 προς Άνω Λιόσια. Αρχικέ μελέτες έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια για την επέκταση της γραμμής 4 προς το Μαρούσι μέσω Κηφισίας.

Ενώ όμως όλα αυτά αφορούν στον σφιχτό αστικό ιστό της πόλης, ένα προάστιο της, οι Αχαρνές παραμένουν μία περιοχή που καλύπτεται επιδερμικά θα έλεγε κανείς με το δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς. Μία μικρή ομάδα μηχανικών της περιοχής όμως έβαλε μπρος και μέσα από μία συνεκτική δουλειά, προτείνει την διπλή επέκταση του Μετρό μέχρι το κέντρο των Αχαρνών και το Ολυμπιακό Χωριό.

Το σκεπτικό

Ο Γιώργος Λέκκας μηχανικός και ο Κωνσταντίνος Ράπτης, αρχιτέκτων, βλέποντας πως η σύνδεση του Μενιδίου με το σύστημα μεταφορών της Αθήνας είναι ανεπαρκής σκέφτηκαν πως θα μπορούσαν να φέρουν το Μετρό στον Δήμο τους, που πληθυσμιακά ξεπερνά τις 150.000 κατοίκους και είναι μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες περιοχές της Αθήνας.

Ο Κωνσταντίνος Ράπτης μίλησε με το ypodomes.com και όπως λέει, “χρειαζόμαστε μία πρόταση ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη που θα πρέπει να παρουσιαστεί στη Αττικό μετρό με συνεργασία τους όμορους Δήμους μας Κηφισιάς και Φυλής. Το παράδειγμα μας είναι η κίνηση πολιτών και δήμων της Δυτικής Θεσσαλονίκης που με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα και αποφασιστικότητα κατάφεραν να ακουστούν από την Αττικό Μετρό και να τροποποιήσουν μία ολόκληρη μελέτη ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης στα όρια της περιφέρειάς τους προς όφελος των πολιτών”.

Επέκταση της Γραμμής 2 μέχρι την πλατεία Καράβου

Αναφορικά με την διπλή πρόταση που έχουν, δείχνει όντως ενδιαφέρουσα. Η πρώτη αφορά την επέκταση της Γραμμής 2 από τον σταθμό ΆΝΩ ΛΙΟΣΙΑ μέχρι την πλατεία Καράβου. Όπως σημειώνει, είναι μία απόσταση 2 χλμ. η οποία είναι αρκετά αραιοκατοικημένη και φτάνει στο κέντρο των Αχαρνών, ένα βήμα από το ιστορικό κέντρο.

Στα πλεονεκτήματα αυτής της επέκτασης είναι πως ο σχεδιασμός επέκτασης της Γραμμής 2 προς τα Άνω Λιόσια μόλις ξεκίνησε, άρα υπάρχει χρόνος για να προστεθεί ακόμα ένας σταθμός που θα καλύψει ένα μεγάλο μέρος του πολυπληθούς Δήμου.

Ο κ.Ράπτης όπως υποστηρίζει, σήμερα, ένας από τους μεγαλύτερους Δήμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας εξυπηρετείται κάθε δύο ώρες από δρομολόγια του Προαστιακού. “Είμαστε δίπλα στη γραμμή και δεν τη χρησιμοποιούμε λόγω των εξαιρετικά αραιών δρομολογίων αλλά και των κακών υποδομών στους σταθμούς. Είναι επίσης ειρωνεία ο Δήμος μας να περικλείεται από σιδηροδρομικές γραμμές αλλά να μην έχουμε πρόσβαση στο δρομολόγιο προς/από το Αεροδρόμιο μιας και δεν γίνεται στάση στο σταθμό ΣΚΑ/Αχαρνές”.

Η πρόταση για την επέκταση της Γραμμής 4

Η δεύτερη πρόταση αφορά την μελλοντική επέκταση της Γραμμής 4 από την Εθνική Οδό στη Λυκόβρυση, με 2 σταθμούς σε Δεκέλεια (Λεωφ.Τατοϊου και Λεωφ. Δεκελείας) και τερματικό το Ολυμπιακό Χωριό (Κύμης και Σπ.Λούη πλησίον Κλινικής) που έχει και όλες τις υποδομές στάθμευσης.

Από το σταθμό της Δεκέλειας θα μπορούσε κάποιος με ένα τοπικό λεωφορείο να φτάσει στα ανάκτορα Τατοΐου που σχεδιάζεται η αξιοποίηση, ανάδειξη και απόδοση τους στους πολίτες της χώρας.

Μάλιστα στην επέκταση αυτή έχουν προβλέψει και μία κοιλαδογέφυρα όμοια με αυτή που έχει κατασκευαστεί στο Μετρό Λισαβόνα της Πορτογαλίας ( μεταξύ σταθμών Olaias και Bela Vista). Με αυτόν τον τρόπο η γραμμή του μετρό μπορεί να περάσει τον Κηφισό ποταμό και να κατευθυνθεί βόρεια με πρώτη στάση στη περιοχή Δεκέλειας εξυπηρετώντας περιοχές όπως Καλυφτάκη , Μονομάτι, Κοντοχέρι, Αδάμες, Κατεβασιά, Νέα Κηφισιά το Αεροδρόμιο Τατοϊου καθώς και τις
αναρίθμητες επιχειρήσεις και εργοστάσια της περιοχής.

Ο τερματικός σταθμός

Η επόμενη στάση «Ολυμπιακό Χωριό» είναι η τερματική. Ο σταθμός αυτός θα εξυπηρετεί τους κατοίκους του Ολυμπιακού Χωριού την Δημοτική Ενότητα Θρακομακεδόνων και γενικά όλο το Βόρειο Τμήμα του Δήμου Αχαρνών, από Βαρυμπόμπη μέχρι και την Μπόσκιζα παρέχοντας με «Park and Ride» μία νέα εναλλακτική συγκοινωνιακή πρόταση αποφεύγοντας το ήδη βεβαρημένο κέντρο των Αχαρνών.

Παράλληλα, όπως σημειώνει ο κ.Ράπτης, ο σταθμός αυτός θα μπορούσε να αποτελέσει τη «Πράσινη Πύλη της Πρωτεύουσας» με άμεση πρόσβαση στην Πάρνηθα, στον Εθνικό δρυμό και να μετατραπεί η περιοχή σαν κέντρο εναλλακτικής αναψυχής και όλο το Βόρειο κομμάτι του Δήμου πόλος έλξης για μελλοντικές επενδύσεις που θα δώσουν οικονομική αλλά και αστική ανάπτυξη.

πηγή:https://ypodomes.com/

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια