Ο φόβος ότι τα σχολεία δεν θα ανοίξουν στις 26 Μαρτίου, λόγω κορονοϊού «οργανώνει» ολόκληρη την κοινωνία και κυρίως τους μαθητές της Γ' Λυκείου, που φοβούνται μετάθεση των πανελλαδικών ακόμη και για τον Σεπτέμβριο. Με σχεδόν δεδομένη την παράταση αναστολής της λειτουργίας των μονάδων εκπαίδευσης και πέραν τις 26ης Μαρτίου, «πορεύεται» σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, η κοινωνία και το υπουργείο Παιδείας, με αποτέλεσμα η «ηλεκτρονική μάθηση» να έχει την... τιμητική της.
Σύμφωνα με το ethnos.gr, οι Πανελλαδικές και η εξεταστική περίοδος των φοιτητών δεν προσφέρουν περιθώρια για εφησυχασμό τόσο το υπουργείο Παιδείας -το οποίο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο μετακύλισης των εξετάσεων- όσο και τα πανεπιστήμια, τα οποία πρέπει να μεριμνήσουν για τους φοιτητές τους και την εξεταστική περίοδο, που πλησιάζει. Σχολεία, πανεπιστήμια, φορείς εκπαίδευσης αλλά και οι ίδιοι οι γονείς ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε πρωτόγνωρες διαδικασίες έχοντας ένα στόχο: Μαθητές και φοιτητές να μην αποκοπούν από την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς όπως τονίζει και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «δεν είμαστε σε διακοπές» .
Φυσικά τα πανεπιστήμια πρωτοπορούν και από την ερχόμενη εβδομάδα θα είναι σε θέση να προσφέρουν στους φοιτητές τους μαθήματα εξ΄αποστάσεως, οι γονείς και ιδιαίτερα οι νεότεροι σε ηλικία ήδη έχουν «κατεβάσει» σχετικές πλατφόρμες ώστε τα παιδιά τους κάποιες ώρες να παρακολουθούν μαθήματα της τάξης τους. Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί- έχοντας τεράστιες δυσκολίες- να κάνει το ίδιο κυρίως για τους μαθητές της Γ' Λυκείου χωρίς όμως αυτό να το έχει καταφέρει ικανοποιητικά με δεδομένο ότι είναι ένα τεράστιο εγχείρημα, το οποίο για πρώτη οι δημόσιες δομές καλούνται σε εφαρμόσουν σε ευρεία έκταση. Στον ίδιο ρυθμό κινούνται τόσο τα ιδιωτικά σχολεία όσο και τα φροντιστήρια τα οποία βέβαια έχουν περισσότερες δυνατότητες να προσφέρουν στους μαθητές τους ηλεκτρονική μάθηση.
Σε κάθε περίπτωση, η εκπαίδευση εξ ΄αποστάσεως δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης, αλλά κρατάει τους νέους κοντά στην εκπαιδευτική διαδικασία, υποστηρίζουν όλοι και κινούνται ανάλογα ώστε από τη Δευτέρα να μπουν για τα καλά στο ρυθμό της «ψηφιακής τάξης».
Από Αχαΐα και Ηλεία ξεκινά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση της Γ΄ Λυκείου
Σύμφωνα την ιστοσελίδα alfavita.gr, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση της Γ΄ Λυκείου ξεκινά από Αχαΐα και Ηλεία.
Οι προετοιμασίες έχουν ξεκινήσει, ενώ αύριο στα σχολικά συγκροτήματα καλούνται να παραβρεθούν οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα τυχόν προβλήματα που θα αφορούν την προετοιμασία και την εφαρμογή της συγκεκριμένης δράσης.
Σε επιστολή προς του διευθυντές των σχολείων ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Γεώργιος Αφράτης, αναφέρει:
«Σύμφωνα με την σημερινή ενημέρωση (14-3-2020) του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, η Αχαΐα και η Ηλεία θα είναι οι πρώτες Περιφερειακές Ενότητες που καλούνται να εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως διδακτική επικοινωνία με τους μαθητές μας. Η πρώτη εφαρμογή της συγκεκριμένης δράσης αναφέρεται μόνο σε μαθητές της Γ΄ τάξης των ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που παρακολουθούν μαθήματα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Θεωρείται δεδομένο, ότι οι Διευθυντές/τριες έχουν ενημερώσει το my school με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τα κινητά τηλέφωνα των κηδεμόνων των ανωτέρω μαθητών και ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα κατά την χρήση τους στη δράση.
Σας παρακαλώ να επικοινωνήσετε με τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου σας, που διδάσκουν Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και να τους ενημερώσετε ότι καλούνται να συμμετάσχουν στην συγκεκριμένη διαδικασία. Παρόλο που η συμμετοχή είναι εθελοντική, πρέπει να ενημερωθούν, ότι υπάρχει πρόβλεψη για υποστήριξη στο έργο τους και ότι θα επικοινωνήσει με τον/την κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά μέλος της υποστηρικτικής ομάδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί αύριο (Κυριακή 15-3-2020) μετά της 12:00 και θα περιέχει μεταξύ άλλων συγκεκριμένες οδηγίες και απαντήσεις στα πρώτα σχετικά ερωτήματα.
Το πρώτο μάθημα (διάρκειας περίπου 35 λεπτών) προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 16-3-2020 περίπου στις 11:00. Τα υπόλοιπα μαθήματα θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα που θα καταρτιστεί στη συνέχεια, με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου. Η διδακτική επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί από τις οικίες του εκπαιδευτικού και των μαθητών/τριων, που θα θελήσουν μετά από σχετική ενημέρωση να συμμετάσχουν. Εάν ο/η εκπαιδευτικός δεν διαθέτει τον αναγκαίο εξοπλισμό, θα υποστηριχθεί από τη Διεύθυνση του Σχολείου του.
Η επιστολή στους διευθυντές
Σε επιστολή προς του διευθυντές των σχολείων ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Γεώργιος Αφράτης, αναφέρει:
«Σύμφωνα με την σημερινή ενημέρωση (14-3-2020) του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, η Αχαΐα και η Ηλεία θα είναι οι πρώτες Περιφερειακές Ενότητες που καλούνται να εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως διδακτική επικοινωνία με τους μαθητές μας. Η πρώτη εφαρμογή της συγκεκριμένης δράσης αναφέρεται μόνο σε μαθητές της Γ΄ τάξης των ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που παρακολουθούν μαθήματα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Θεωρείται δεδομένο, ότι οι Διευθυντές/τριες έχουν ενημερώσει το my school με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τα κινητά τηλέφωνα των κηδεμόνων των ανωτέρω μαθητών και ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα κατά την χρήση τους στη δράση.
Σας παρακαλώ να επικοινωνήσετε με τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου σας, που διδάσκουν Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και να τους ενημερώσετε ότι καλούνται να συμμετάσχουν στην συγκεκριμένη διαδικασία. Παρόλο που η συμμετοχή είναι εθελοντική, πρέπει να ενημερωθούν, ότι υπάρχει πρόβλεψη για υποστήριξη στο έργο τους και ότι θα επικοινωνήσει με τον/την κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά μέλος της υποστηρικτικής ομάδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί αύριο (Κυριακή 15-3-2020) μετά της 12:00 και θα περιέχει μεταξύ άλλων συγκεκριμένες οδηγίες και απαντήσεις στα πρώτα σχετικά ερωτήματα.
Το πρώτο μάθημα (διάρκειας περίπου 35 λεπτών) προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 16-3-2020 περίπου στις 11:00. Τα υπόλοιπα μαθήματα θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα που θα καταρτιστεί στη συνέχεια, με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου. Η διδακτική επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί από τις οικίες του εκπαιδευτικού και των μαθητών/τριων, που θα θελήσουν μετά από σχετική ενημέρωση να συμμετάσχουν. Εάν ο/η εκπαιδευτικός δεν διαθέτει τον αναγκαίο εξοπλισμό, θα υποστηριχθεί από τη Διεύθυνση του Σχολείου του.
Τα ΑΕΙ
Οπως ήταν αναμενόμενο τα πανεπιστήμια και ο ιδιωτικός τομέας θα πρωτοπορήσουν. Αυτή τη στιγμή σχεδόν όλα τα ΑΕΙ ετοιμάζουν σχετικό σχέδιο δράσης . Για παράδειγμα το πανεπιστήμιο Κρήτης ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020, το σχέδιο αυτό τίθεται σε λειτουργία, θα είναι δυναμικό, θα εμπλουτίζεται και θα αναπροσαρμόζεται συνεχώς από την πρακτική εμπειρία και περιλαμβάνει τους παρακάτω άξονες:
Α) Τηλεδιδασκαλία: μέσω ανάρτησης ψηφιακού διδακτικού υλικού (σημειώσεις, video, ηχογραφήσεις, αλληλεπιδραστικές ασκήσεις), σύγχρονης αμφίδρομης επικοινωνίας μηνυμάτων, forums χρηστών, ζωντανή μετάδοσης μαθημάτων με δυνατότητα εγγραφής και με ζωντανές τηλεδιαλέξεις ως πλήρως ψηφιακές τάξεις.
Β) Τηλεργασία: χρήση ειδικών εργαλείων για απομακρυσμένη χρήση στους τοπικούς υπολογιστές και τα συστήματα της διοίκησης και των γραμματειών.
Γ) Τηλεσυνεργασία: μέσω των κεντρικών υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης καθώς και εναλλακτικών διαθέσιμων εργαλείων είτε από φορείς της κεντρικής κυβέρνησης ή από ιδιώτες.
Το σχέδιο δράσης καθώς και όλες οι απαραίτητες ενέργειες συντονίζονται από το Κέντρο ΤΠΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με τους τοπικούς διαχειριστές των Σχολών, των Τμημάτων και της Διοίκησης. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις ορισμένα από τα εργαλεία και τις πλατφόρμες είναι:
• Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης https://elearn.uoc.gr του Πανεπιστημίου Κρήτης
• Ελεύθερο λογισμικό για εκπαιδευτικά μαθήματα και ασκήσεις moodle
• Εργαλείο τηλεδιασκέψεων Webex
• Εργαλεία τηλεδιάσκεψης και συνεργασίας του Πανεπιστημίου Κρήτηςhttps://www.ucnet.uoc.gr/tilepikoinonion-tilesynergasias
• Υπηρεσία τηλεδιασκέψεων με το ePresence (https://www.epresence.gr/) από το ΕΔΥΤΕ
• Υπηρεσία Εικονικού Ιδιωτικού Δικτύου (VPN) του Πανεπιστήμιο Κρήτης
• Εργαλείο Windows Remote Desktop για απομακρυσμένη πρόσβαση
• Όλα τα σύγχρονα κοινωνικά δίκτυα
• Ελεύθερο λογισμικό για εκπαιδευτικά μαθήματα και ασκήσεις moodle
• Εργαλείο τηλεδιασκέψεων Webex
• Εργαλεία τηλεδιάσκεψης και συνεργασίας του Πανεπιστημίου Κρήτηςhttps://www.ucnet.uoc.gr/tilepikoinonion-tilesynergasias
• Υπηρεσία τηλεδιασκέψεων με το ePresence (https://www.epresence.gr/) από το ΕΔΥΤΕ
• Υπηρεσία Εικονικού Ιδιωτικού Δικτύου (VPN) του Πανεπιστήμιο Κρήτης
• Εργαλείο Windows Remote Desktop για απομακρυσμένη πρόσβαση
• Όλα τα σύγχρονα κοινωνικά δίκτυα
Ανάλογες ανακοινώσεις έκαναν και οι πρυτανικές αρχές του Γεωπονικού πανεπιστημίου . Οπως ενημέρωσε το ethnos.gr , ο πρύτανης κ. Σπύρος Κίντζιος «δεδομένου ότι υπάρχει πιθανότητα παράτασης της αναστολής της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Πανεπιστημίων, καλούνται όλα τα μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ να ετοιμάσουν σε PowerPoint τα μαθήματα τους (θεωρίες) σε διαλέξεις χρησιμοποιώντας και την δυνατότητα που υπάρχει για σχολιασμό (εγγραφή ήχου σε κάθε διαφάνεια) και να τα ανεβάσουν στο e-class. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει δυνατότητα ασύγχρονης τηλε-εκπαίδευσης, που είναι και η προσφορότερη λύση με τις υπάρχουσες υποδομές».
Το ίδρυμα ανακοίνωσε ότι σε πρώτη φάση θα πρέπει μέχρι τις 24 Μαρτίου όλα τα μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ να ανεβάσουν στο e-class τα μαθήματα της πρώτης βδομάδας και στη συνέχεια στο τέλος κάθε βδομάδας να ετοιμάζουν τη διάλεξη της επομένης για κάθε μάθημα που διδάσκουν. Οι φοιτητές θα κατεβάζουν τις διαλέξεις και θα μπορούν να στείλουν ερωτήσεις μέσω e-mail στους διδάσκοντες.
Το σύστημα αυτό σε επόμενη φάση θα επεκταθεί και για τα εργαστήρια που έχουν φροντιστηριακό χαρακτήρα (λύση ασκήσεων) ή με χρήση λογισμικού προσομοίωσης. Συνιστάται να εμπλουτιστεί το εργαστηριακό τμήμα των μαθημάτων και με εργασίες, κάτι που θα επιτρέψει στους φοιτητές ενεργότερη συμμετοχή στο μάθημα. Σε επόμενο στάδιο θα εξεταστεί η δυνατότητα video εργαστηριακών ασκήσεων.
0 Σχόλια