ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΙΑΒΙΒΑΣΕ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΖΩΗ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ
Μια ακόμα διάκριση ήρθε να
προστεθεί στις συνεχόμενες επιτυχίες
μαθητών από τα σχολεία του Δήμου Φυλής. Ομάδα μαθητών του 2ου Γενικού Λυκείου
Άνω Λιοσίων , υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών Ελληνόπης και Θεοδώρας Παπαδοπούλου
διακρίθηκαν στην Πανελλήνια Μαθητική
Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ “μαθητές σε ρόλο διπλωμάτη”, που
πραγματοποιήθηκε από 13-15 Δεκεμβρίου 2019 στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τους
Θοδωρή Αναγνώστου, Εύα Καρονίδη, Ελένη Κόκκαλη και Βίκυ Σπορίδη, οι οποίοι
εκπροσώπησαν το σχολείο τους και κατ’ επέκταση το Δήμο Φυλής, με εξαιρετικά
αποτελέσματα, τόσο ως ομάδα, όσο και ατομικά, καθώς ο Θοδωρής Αναγνώστου
τιμήθηκε με εύφημη μνεία.
Η παρουσία της ομάδας του 2ου
ΓΕΛ και του Θοδωρή Αναγνώστου, ειδικότερα, απέσπασε τα συγχαρητήρια της επικεφαλής
και Επιστημονικά Υπεύθυνης της Οργανωτικής Επιτροπής Παρούλας Νάσκου-Περράκη,
Καθηγήτριας Διεθνούς Δικαίου, ad hοc δικαστού στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα
ανθρώπινα δικαιώματα και δημιουργού του ThessIsMUN, του μοναδικού φοιτητικού
Μοντέλου Προσομοίωσης των Ηνωμένων Εθνών στην Ελλάδα.
Σημαντική ήταν η παρουσία της
ομάδας σύμφωνα και με την καθηγήτρια Ελληνόπη Παπαδοπούλου η οποία ανέφερε ότι
η διάκριση επιτεύχθηκε απέναντι σε καλά προετοιμασμένους μαθητές ιδιωτικών
σχολείων.
Τα συγχαρητήριά του εξέφρασε,
δημοσίως, το Δημοτικό Συμβούλιο Φυλής. Στη συνεδρίαση της Δευτέρας 16
Δεκεμβρίου 2019 η Πρόεδρος Ζωή Αρβανιτάκη ενημέρωσε το σώμα, το οποίο, σύσσωμο,
διαβίβασε την ευαρέσκειά του στο σχολείο και στην ομάδα.
Τι είναι η μαθητική
προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ
Η Πανελλήνια μαθητική
προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του ανθρώπου «Μαθητές σε
Ρόλο Διπλωμάτη» απευθύνεται σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της
χώρας , με γλώσσα εργασίας την ελληνική. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των
μαθητών σε θέματα που αφορούν την προστασία και προάσπιση των δικαιωμάτων του
ανθρώπου, καθώς και η γνωριμία και η εξοικείωση τους με ζητήματα εφαρμογής των
σχετικών διεθνών Συμβάσεων του ΟΗΕ.
Η προσομοίωση
επικεντρώθηκε στη διαδικασία ενώπιον των
διαφόρων Επιτροπών του ΟΗΕ, που δημιουργήθηκαν και λειτουργούν στο πλαίσιο των
διεθνών πράξεων προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Αφορούσε σε μερικές
από τις σημαντικότερες συμβάσεις του ΟΗΕ, οι οποίες μάλιστα έχουν κυρωθεί με
τυπικούς νόμους από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του
εσωτερικού ελληνικού δικαίου και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη
νόμου, σύμφωνα με το άρθρο 28 (παράγραφος 1) του Συντάγματος.
Παράλληλα με το περιεχόμενο των
συμβάσεων και τη διαδικασία ενώπιον των Επιτροπών, οι μαθητές εξοικειώθηκαν στα
ζητήματα εφαρμογής των διεθνών πράξεων από τα κράτη μέρη, διδάχτηκαν να
υπερασπίζονται τα δικαιώματα του ανθρώπου, να δέχονται τα επιχειρήματα των
άλλων, να σέβονται τις απόψεις των άλλων κρατών και να αναπτύσσουν την
κατάλληλη επιχειρηματολογία προκειμένου να πείσουν για τις θέσεις τους.
Γνώρισαν τη διαδικασία των Επιτροπών, τη διαδικασία ενός διεθνούς forum, τη
διπλωματία όπως εφαρμόζεται στο πλαίσιο ενός διεθνούς οργανισμού, βασισμένη σε
κανόνες διεξαγωγής γόνιμου διαλόγου και στην καλλιέργεια του σεβασμού σε
επίπεδο αντιλογίας.
Οι εργασίες διεξήχθησαν σύμφωνα
με τη διαδικασία των διαφόρων επιτροπών που λειτουργούν στο πλαίσιο των διεθνών
πράξεων προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου του ΟΗΕ. Σε κάθε Επιτροπή έλαβαν
μέρος από 18-23 μαθητές, εκτός από την Επιτροπή Συμβούλιο Δικαιωμάτων του
Ανθρώπου, όπου συμμετείχαν 47 μαθητές. Ο τρόπος συζήτησης ακολούθησε τους
κανόνες των Model United Nations,
σε απλοποιημένη όμως μορφή και για συγκεκριμένο θέμα. Οι μαθητές κλήθηκαν να
μεταφέρουν την άποψη της χώρας που εκπροσώπησαν προσδίδοντας και το προσωπικό
τους στίγμα. Την τελευταία ημέρα, δηλαδή την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019,
ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των
εργασιών στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Η Πανελλήνια
μαθητική προσομοίωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη»
τέθηκε υπό την αιγίδα:
α) Του Περιφερειακού
Κέντρου Πληροφόρησης των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη, β) του Υπουργείου
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και γ) της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής
για την UNESCO.
0 Σχόλια