ΕΡΓΟΣΕ: Σε πλήρη εξέλιξη τα εντυπωσιακά σιδηροδρομικά έργα στο Θριάσιο
Στην κατασκευή περιλαμβάνεται και ο πρώτος υπόγειος σιδηροδρομικός σταθμός της Αττικής στο ΖΕΦΥΡΙ
Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΖΕΦΥΡΙ
Η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ θα πραγματοποιηθεί εντός υπάρχουσας κατασκευής τύπου cut & cover, δηλαδή θα είναι υπόγειος (ο μοναδικός υπόγειος σιδηροδρομικός σταθμός στην Αττική). Με την ολοκλήρωση του θα ενταχθεί στην Προαστιακή γραμμή προς Κιάτο.
Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται οι εργασίες κατασκευής υπόγειας αποβάθρας, του κτιρίου επιβατών και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Ζεφυρίου. Χ.Θ. 4+018.50. Στο έργο εντάσσονται, επίσης, η κατασκευή υπόγειας αποβάθρας, οι κατακόρυφες προσβάσεις της και τα κτίρια στέγασης των εισόδων προς αυτές. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή των οικοδομικών εργασιών, των στεγάστρων και των Η/Μ εγκαταστάσεων του σταθμού.
Η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ θα πραγματοποιηθεί εντός υπάρχουσας κατασκευής τύπου cut & cover, δηλαδή θα είναι υπόγειος (ο μοναδικός υπόγειος σιδηροδρομικός σταθμός στην Αττική). Με την ολοκλήρωση του θα ενταχθεί στην Προαστιακή γραμμή προς Κιάτο.
Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται οι εργασίες κατασκευής υπόγειας αποβάθρας, του κτιρίου επιβατών και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Ζεφυρίου. Χ.Θ. 4+018.50. Στο έργο εντάσσονται, επίσης, η κατασκευή υπόγειας αποβάθρας, οι κατακόρυφες προσβάσεις της και τα κτίρια στέγασης των εισόδων προς αυτές. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή των οικοδομικών εργασιών, των στεγάστρων και των Η/Μ εγκαταστάσεων του σταθμού.
Ένα από τα εντυπωσιακότερα έργα στην Ελλάδα αυτή την εποχή είναι το έργο της κατασκευής της Β΄ Λειτουργικής Φάσης του Θριάσιου Πεδίου, του μεγαλύτερου ανοιχτού χώρου στην Αττική μετά το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Το έργο έχει ξεκινήσει από πέρυσι (η σύμβαση υπογράφηκε στις 21 Ιουνίου 2013) και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016 (36 μήνες διάρκεια έργων). Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ «ΑΚΤΩΡ Α.Ε- ALSTOM TRANSPORT S.A» που έδωσε έκπτωση 30,59%. Αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 86.199.532,02€. Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται και η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ.
Με την ολοκλήρωση των έργων ο χώρος θα διαθέτει σύμπλεγμα 80 σιδηροδρομικών γραμμώνσυνολικού μήκους 52χλμ οι οποίες θα καταλήγουν σε διάφορα σημεία του Θριάσιου και θα εξυπηρετούν τις ανάγκες διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων και των άλλων δραστηριοτήτων.
Θα μετατραπεί σε ένα τεράστιο hub συνδυασμένων μεταφορών 2.000 στρεμμάτων (μαζί με το χώρο τηςΓΑΙΑΟΣΕ) καθώς σε συνδυασμό με την σιδηροδρομική γραμμή που καταλήγει στο Ικόνιο στους προβλήτες του ΟΛΠ και της COSCO θα μετατρέψει την περιοχή σε μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές σιδηροδρομικές μονάδες στην Ευρώπη και τη μεγαλύτερη στα Βαλκάνια.
Δίπλα ακριβώς βρίσκεται ο χώρος της ΓΑΙΑΟΣΕ που τελεί υπό καθεστώς διαγωνισμού με παραχώρηση για την ανάπτυξη αποθηκών logistics, συναρμολόγησης, διαλογής εμπορευμάτων. Με αυτά τα δύο παράλληλα έργα ο χώρος και ολόκληρη η περιοχή θα εκτοξευθεί εμπορικά καθώς η άμεση πρόσβαση στο σιδηρόδρομο και τη διακίνηση εμπορευμάτων θα προσελκύσει μεγάλους παίκτες και πολυεθνικές εταιρείες που με αρκετά χαμηλότερο κόστος θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα τους σε όλη την Ευρώπη.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Με αυτό το έργο ολοκληρώνεται η Α’ και Β’ λειτουργική φάση κατασκευής του Θριασίου Πεδίου, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου: «Κατασκευή συγκροτήματος εγκαταστάσεων στο Θριάσιο Πεδίο με γραμμή σύνδεσης, φάσεις Α΄και Β΄», με πόρους του ΕΣΠΑ προγραμματικής περιόδου (2007-2013) επιχειρησιακού προγράμματος Αττικής.
Το παρόν έργο περιλαμβάνει τα έργα επιδομής τμήματος των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του Συγκροτήματος, (πλην δηλαδή αυτών που εκτελέστηκαν στο πλαίσιο της Α΄ λειτουργικής φάσης), τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης καθώς και την κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι αναγκαία για την υλοποίηση-διεκπεραίωση των λειτουργιών του Συγκροτήματος. Πλέγμα γραμμών
ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ
Τα κτίρια τα οποία χωροθετούνται σε τμήμα της λεγόμενης Ζώνης Εμπορευματικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής ΟΣΕ είναι τα παρακάτω:
-Προσωπικού Ελιγμών-Διαλογής, Συνεργείου Συντήρησης Γραμμής, Συνεργείου Συντήρησης Βαγονιών, Χώρου Μεταφόρτωσης Γενικού φορτίου, Πύλης Χώρου Εξυπηρέτησης Εμπορευματοκιβωτίων, Κεντρικής Πύλης ΕΚΘΠ, Πύλης Χώρου Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών, Κεντρικής Διοίκησης & Ελέγχου ΕΚΘΠ, Σηματοδότησης, Κτίρια Χώρων Υγιεινής και μεταλλικό στέγαστρο που συνδέει το κτίριο εξόδου της υπόγειας διάβασης με το κτίρι αλλά και ο περιβάλλων χώρος της εξόδου και του στεγάστρου.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή των απαιτούμενων Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων: της Επέκτασης της υπάρχουσας Υπόγειας Πεζοδιάβασης του Σ. Σ. Θριασίου, των κτιρίων του συγκροτήματος του ΕΚΘΠ.
Οι απαιτούμενες εργασίες για την επίτευξη της επιθυμητής λειτουργικότητας του Ε.Κ.Θ.Π., οι οποίες συνοπτικώς είναι οι κάτωθι: Σηματοδότηση, Πλήρης Ηλεκτροκίνηση, Δίκτυο επικοινωνιών, δεδομένων και ασφαλείας (C.C.T.V., ηχεία), Ασύρματο Δίκτυο φωνής-δεδομένων.
Η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ θα πραγματοποιηθεί εντός υπάρχουσας κατασκευής τύπου cut & cover,. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή των οικοδομικών εργασιών, των στεγάστρων και των Η/Μ εγκαταστάσεων του σταθμού.
Νίκος Καραγιάννης
Το έργο έχει ξεκινήσει από πέρυσι (η σύμβαση υπογράφηκε στις 21 Ιουνίου 2013) και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016 (36 μήνες διάρκεια έργων). Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ «ΑΚΤΩΡ Α.Ε- ALSTOM TRANSPORT S.A» που έδωσε έκπτωση 30,59%. Αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 86.199.532,02€. Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται και η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ.
Με την ολοκλήρωση των έργων ο χώρος θα διαθέτει σύμπλεγμα 80 σιδηροδρομικών γραμμώνσυνολικού μήκους 52χλμ οι οποίες θα καταλήγουν σε διάφορα σημεία του Θριάσιου και θα εξυπηρετούν τις ανάγκες διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων και των άλλων δραστηριοτήτων.
Θα μετατραπεί σε ένα τεράστιο hub συνδυασμένων μεταφορών 2.000 στρεμμάτων (μαζί με το χώρο τηςΓΑΙΑΟΣΕ) καθώς σε συνδυασμό με την σιδηροδρομική γραμμή που καταλήγει στο Ικόνιο στους προβλήτες του ΟΛΠ και της COSCO θα μετατρέψει την περιοχή σε μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές σιδηροδρομικές μονάδες στην Ευρώπη και τη μεγαλύτερη στα Βαλκάνια.
Δίπλα ακριβώς βρίσκεται ο χώρος της ΓΑΙΑΟΣΕ που τελεί υπό καθεστώς διαγωνισμού με παραχώρηση για την ανάπτυξη αποθηκών logistics, συναρμολόγησης, διαλογής εμπορευμάτων. Με αυτά τα δύο παράλληλα έργα ο χώρος και ολόκληρη η περιοχή θα εκτοξευθεί εμπορικά καθώς η άμεση πρόσβαση στο σιδηρόδρομο και τη διακίνηση εμπορευμάτων θα προσελκύσει μεγάλους παίκτες και πολυεθνικές εταιρείες που με αρκετά χαμηλότερο κόστος θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα τους σε όλη την Ευρώπη.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Με αυτό το έργο ολοκληρώνεται η Α’ και Β’ λειτουργική φάση κατασκευής του Θριασίου Πεδίου, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου: «Κατασκευή συγκροτήματος εγκαταστάσεων στο Θριάσιο Πεδίο με γραμμή σύνδεσης, φάσεις Α΄και Β΄», με πόρους του ΕΣΠΑ προγραμματικής περιόδου (2007-2013) επιχειρησιακού προγράμματος Αττικής.
Το παρόν έργο περιλαμβάνει τα έργα επιδομής τμήματος των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του Συγκροτήματος, (πλην δηλαδή αυτών που εκτελέστηκαν στο πλαίσιο της Α΄ λειτουργικής φάσης), τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης καθώς και την κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι αναγκαία για την υλοποίηση-διεκπεραίωση των λειτουργιών του Συγκροτήματος. Πλέγμα γραμμών
ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ
Τα κτίρια τα οποία χωροθετούνται σε τμήμα της λεγόμενης Ζώνης Εμπορευματικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής ΟΣΕ είναι τα παρακάτω:
-Προσωπικού Ελιγμών-Διαλογής, Συνεργείου Συντήρησης Γραμμής, Συνεργείου Συντήρησης Βαγονιών, Χώρου Μεταφόρτωσης Γενικού φορτίου, Πύλης Χώρου Εξυπηρέτησης Εμπορευματοκιβωτίων, Κεντρικής Πύλης ΕΚΘΠ, Πύλης Χώρου Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών, Κεντρικής Διοίκησης & Ελέγχου ΕΚΘΠ, Σηματοδότησης, Κτίρια Χώρων Υγιεινής και μεταλλικό στέγαστρο που συνδέει το κτίριο εξόδου της υπόγειας διάβασης με το κτίρι αλλά και ο περιβάλλων χώρος της εξόδου και του στεγάστρου.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή των απαιτούμενων Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων: της Επέκτασης της υπάρχουσας Υπόγειας Πεζοδιάβασης του Σ. Σ. Θριασίου, των κτιρίων του συγκροτήματος του ΕΚΘΠ.
Οι απαιτούμενες εργασίες για την επίτευξη της επιθυμητής λειτουργικότητας του Ε.Κ.Θ.Π., οι οποίες συνοπτικώς είναι οι κάτωθι: Σηματοδότηση, Πλήρης Ηλεκτροκίνηση, Δίκτυο επικοινωνιών, δεδομένων και ασφαλείας (C.C.T.V., ηχεία), Ασύρματο Δίκτυο φωνής-δεδομένων.
Η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ θα πραγματοποιηθεί εντός υπάρχουσας κατασκευής τύπου cut & cover,. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή των οικοδομικών εργασιών, των στεγάστρων και των Η/Μ εγκαταστάσεων του σταθμού.
Νίκος Καραγιάννης
0 Σχόλια