Ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα - Ομολογεί το πρόβλημα του υποσιτισμού η υφυπουργός Παιδείας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/01/2012, 20:11
Μικρογεύματα με κουπόνι σε 18 σχολεία της Αττικής θα παρέχονται από την επόμενη εβδομάδα (όπως είχε αποκαλύψει «Το Βήμα» από τις 11/12/2011http://www.tovima.gr/society/article/?aid=434452&wordsinarticle=) ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο που παρατηρείται με κρούσματα υποσιτισμού μαθητών. Αυτό ανακοίνωσε στην Βουλή η υφυπουργός Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ κ. Κυρ. Μητσοτάκη, διευκρινίζοντας ότι τα μικρογεύματα θα παρέχονται σε όλους τους μαθητές των εν λόγω σχολείων, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος στιγματισμού των μαθητών που χρήζουν βοήθειας.
Μάλιστα έχει ζητηθεί από το ΥΠΕΠΘ αρμοδίως και από τις 13 περιφερειακές διευθύνσεις να συγκεντρώσουν στοιχεία για τους μαθητές που έχουν εντοπίσει στα σχολεία της δικαιοδοσίας τους. Ωστόσο, το πιλοτικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει από την Αττική και συγκεκριμένα σε σχολεία των περιοχών Ταύρου, πλατείας Βάθη, Εξαρχείων, Κερατσινίου, Μενιδίου, Μοσχάτου, Δραπετσώνας, Νίκαιας, Ασπροπύργου και Ζεφυρίου.
Τα μικρογεύματα θα περιλαμβάνουν
γάλα, μπισκότα δημητριακών, φρούτα και σάντουιτς και όπως διευκρίνισε η κυρία Χριστοφιλοπούλου, θα είναι ελληνικά προϊόντα που θα πληρούν αυστηρά τους κανόνες υγιεινής διατροφής.
Όπως τόνισε η υφυπουργός Παιδείας «η αρμοδιότητά μας εξαντλείται στο να μπορούμε να δώσουμε σε ένα σχολείο καθ’ ολοκληρίαν ένα μικρογεύμα», κάτι για το οποίο έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες επαφές με τους διευθυντές σχολείων και τους υπευθύνους των κυλικείων. «Ξεκινάμε στα 18 σχολεία ενδεχομένως και την άλλη βδομάδα», είπε αποδίδοντας τις καθυστερήσεις που υπήρξαν στα «γραφειοκρατικά εμπόδια» που υπήρξαν ώστε να «τρέξουν» οι σχετικές χρηματοδοτήσεις μέσω του ΕΣΠΑ.
Ωστόσο, η κυρία Χριστοφιλοπούλου, τόνισε ότι το μέτρο αυτό δεν επιλύει το πρόβλημα και όπως είπε το επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσουμε το σχολικό συμβούλιο, όπου το πρόσωπο - κλειδί είναι οι διευθυντές, οι οποίοι γνωρίζουν ποια παιδιά έχουν ανάγκη βοήθειας και στήριξης. Όπως επίσης πρέπει να αξιοποιηθεί και η δράση του δικτύου που υπάρχει σε πολλές περιοχές με την στήριξη των ενοριών και των δήμων, ενώ υπάρχουν και τοπικές επιχειρήσεις που συμβάλλουν με δική τους πρωτοβουλία. Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας, η κυρία Χριστοφιλοπούλου είπε ότι γίνεται προσπάθεια παρεμβάσεων και με άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, όπως στο πλαίσιο του προγράμματος για την «Παιδική Φτώχεια» από κοινού με τον αρμόδιο υφυπουργό Υγείας κ. Μ. Μπόλαρη, ώστε η διαπιστωμένη βοήθεια να πηγαίνει απευθείας στην οικογένεια ώστε να μην στιγματίζεται το παιδί.
Από την πλευρά του ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε θετικό το ότι έχει δρομολογηθεί το πιλοτικό πρόγραμμα για τα σχολεία προβληματικών περιοχών, προτείνοντας «να εντοπίσουμε εκείνες τις λίγες οικογένειες που βρίσκονται σε τόσο απελπιστική κατάσταση και να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο, είτε με υποστήριξη στο σχολείο, είτε με απευθείας βοήθεια στην οικογένεια». Σημειώνεται ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνον σε σχολεία της Αττικής αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Μάλιστα έχει ζητηθεί από το ΥΠΕΠΘ αρμοδίως και από τις 13 περιφερειακές διευθύνσεις να συγκεντρώσουν στοιχεία για τους μαθητές που έχουν εντοπίσει στα σχολεία της δικαιοδοσίας τους. Ωστόσο, το πιλοτικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει από την Αττική και συγκεκριμένα σε σχολεία των περιοχών Ταύρου, πλατείας Βάθη, Εξαρχείων, Κερατσινίου, Μενιδίου, Μοσχάτου, Δραπετσώνας, Νίκαιας, Ασπροπύργου και Ζεφυρίου.
Τα μικρογεύματα θα περιλαμβάνουν
γάλα, μπισκότα δημητριακών, φρούτα και σάντουιτς και όπως διευκρίνισε η κυρία Χριστοφιλοπούλου, θα είναι ελληνικά προϊόντα που θα πληρούν αυστηρά τους κανόνες υγιεινής διατροφής.
Όπως τόνισε η υφυπουργός Παιδείας «η αρμοδιότητά μας εξαντλείται στο να μπορούμε να δώσουμε σε ένα σχολείο καθ’ ολοκληρίαν ένα μικρογεύμα», κάτι για το οποίο έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες επαφές με τους διευθυντές σχολείων και τους υπευθύνους των κυλικείων. «Ξεκινάμε στα 18 σχολεία ενδεχομένως και την άλλη βδομάδα», είπε αποδίδοντας τις καθυστερήσεις που υπήρξαν στα «γραφειοκρατικά εμπόδια» που υπήρξαν ώστε να «τρέξουν» οι σχετικές χρηματοδοτήσεις μέσω του ΕΣΠΑ.
Ωστόσο, η κυρία Χριστοφιλοπούλου, τόνισε ότι το μέτρο αυτό δεν επιλύει το πρόβλημα και όπως είπε το επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσουμε το σχολικό συμβούλιο, όπου το πρόσωπο - κλειδί είναι οι διευθυντές, οι οποίοι γνωρίζουν ποια παιδιά έχουν ανάγκη βοήθειας και στήριξης. Όπως επίσης πρέπει να αξιοποιηθεί και η δράση του δικτύου που υπάρχει σε πολλές περιοχές με την στήριξη των ενοριών και των δήμων, ενώ υπάρχουν και τοπικές επιχειρήσεις που συμβάλλουν με δική τους πρωτοβουλία. Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας, η κυρία Χριστοφιλοπούλου είπε ότι γίνεται προσπάθεια παρεμβάσεων και με άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, όπως στο πλαίσιο του προγράμματος για την «Παιδική Φτώχεια» από κοινού με τον αρμόδιο υφυπουργό Υγείας κ. Μ. Μπόλαρη, ώστε η διαπιστωμένη βοήθεια να πηγαίνει απευθείας στην οικογένεια ώστε να μην στιγματίζεται το παιδί.
Από την πλευρά του ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε θετικό το ότι έχει δρομολογηθεί το πιλοτικό πρόγραμμα για τα σχολεία προβληματικών περιοχών, προτείνοντας «να εντοπίσουμε εκείνες τις λίγες οικογένειες που βρίσκονται σε τόσο απελπιστική κατάσταση και να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο, είτε με υποστήριξη στο σχολείο, είτε με απευθείας βοήθεια στην οικογένεια». Σημειώνεται ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνον σε σχολεία της Αττικής αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας.
0 Σχόλια