Προτείνουν καύση οι «μνηστήρες» των σκουπιδιών


Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2011


Προτείνουν καύση οι «μνηστήρες» των σκουπιδιών

Μάχη με τον χρόνο και τα σκουπίδια θα δώσει τους επόμενους μήνες η μεταβατκή κυβέρνηση, καθώς τα περιθώρια για εξεύρεση άμεσης λύσης στη διαχείριση των 2 εκατ. τόνων στερεών αποβλήτων του Λεκανοπεδίου κολλάει στη χρηματοδότηση των έργων.

Στα τέλη Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση για τα τέσσερα εργοστάσια απορριμμάτων της Αττικής και......

υπήρξε ζωηρό ενδιαφέρον από την πλευρά των εκπροσώπων του κλάδου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων στη διαδικασία συμμετείχαν η γαλλική Suez, η Ιντρακάτ, η Μεσόγειος, η Waste Cyclo, που αποτελεί κοινοπραξία μεταξύ της ΔΕΗ και της ισπανικής Urbaser, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Κομπόστ, η Engal του κ. Γιώργου Αλεξάκη, ενώ απόντες ήταν ηχηρά ονόματα της αγοράς, όπως η Ηλέκτωρ του ομίλου Μπόμπολα και η Veolia, που φέρονται να δυσπιστούν για το timing του διαγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά τις προτεινόμενες τεχνολογίες, η πλειονότητα των εταιρειών προκρίνει την καύση με το επιχείρημα ότι είναι αδύνατον να επιτευχθεί ο στόχος που βάζει η κυβέρνηση το ανώτατο επιτρεπόμενο υπόλειμμα που θα οδηγείται για ταφή να μην ξεπερνά το 25%.

Παρ’ όλα αυτά, είναι σαφές ότι η παρουσία των ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων στη διαβούλευση δεν ήταν δεσμευτικού χαρακτήρα και δεν προεξοφλεί ότι όλες οι εταιρείες που κατέθεσαν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους θα προσέλθουν στον επικείμενο διαγωνισμό ή ότι όσες δεν προσήλθαν δεν θα καταθέσουν προσφορά.

Εχει όμως την αξία της η υπογράμμιση σχεδόν όλων των συμμετεχόντων ότι υπό τις παρούσες συνθήκες θα είναι πολύ δύσκολη η χρηματοδότηση των έργων. Γι’ αυτό και σε πολλές από τις παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν τονίζεται η ανάγκη η Πολιτεία να δώσει τις απαραίτητες εγγυήσεις για την πληρωμή των έργων, που αποτελούν βασική προϋπόθεση για να ανοίξουν οι κάνουλες των τραπεζών.

Ο προϋπολογισμός των τεσσάρων μονάδων διαχείρισης και επεξεργασίας αποβλήτων ανέρχεται σε 430 εκατ. ευρώ, από τα οποία η εθνική και κοινοτική συμμετοχή θα είναι μόλις 140 εκατ. ευρώ. Τα υπόλοιπα θα πρέπει να τα βάλουν οι ιδιώτες που θα αναλάβουν τα έργα με ΣΔΙΤ, μόνο που φαντάζει με ανέκδοτο ο τρόπος που θα πείσουν τις τράπεζες να τους δανείσουν.


http://www.protothema.gr/




ΠΗΓΗ:http://ksipnistere.blogspot.com/2011/11/blog-post_579.html

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια