Δια της επιβολής ..... στη Φυλή!!!!!!


Τετάρτη, 08 Ιούνιος 2011 08:15

Δια της επιβολής ...στη Φυλή!

Γράφει ο  Κώστας Ντρης
Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
Δια της επιβολής ...στη Φυλή!
«Αγανακτισμένοι» δήλωσαν και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Σπετσών, καθώς όπως ανέφερε και ο Δήμαρχος κ. Π. Λυράκης  «δια της επιβολής» και με τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» αναγκάστηκαν να υπερψηφίσουν ομόφωνα μεν – με πολλές επιφυλάξεις δε, τη μία και μοναδική λύση για τη διαχείριση των σκουπιδιών.
Η πρόταση της Περιφέρειας για μια (αόριστης μορφής) διαδημοτική συνεργασία μεταξύ 4 Δήμων (Ύδρα – Σπέτσες – Πόρος – Τροιζηνία) και μεταφορά των σκουπιδιών στη Φυλή, ενδέχεται να αλλάξει δραματικά και προς το χειρότερο την ποιότητα ζωής των ανθρώπων και των επισκεπτών, τουλάχιστον των δύο νησιών που χαρακτηρίστηκαν εχθές στο Δημοτικό Συμβούλιο Σπετσών ως «οι αδύναμοι κρίκοι».
Πρόκειται για μια πρόταση «ευκαιριακή» όπως ορθώς χαρακτηρίστηκε με ορίζοντες 2ετίας, αφού προβλέπει τη μεταφορά σκουπιδιών στην ήδη «τελειωμένη» Φυλή, ενώ η επόμενη φάση μετά τη Φυλή είναι ακόμα απροσδιόριστη μετά τους πετροπολέμους της Κερατέας.
Η πρόταση αυτή είναι βέβαιο ότι θα αυξήσει δραματικά (50%) τα τέλη καθαριότητας, θα δημιουργήσει αναστάτωση στα δρομολόγια των πλοίων, προβλήματα με τα ωράρια εργασίας των Δημοτικών υπαλλήλων λόγω της τεράστιας απόστασης και ένα αμφίβολο αποτέλεσμα στην καθαριότητα των νησιών, καθώς τα αυτοκίνητα που προτείνονται είναι λίγα και δεν φτάνουν για τους όγκους σκουπιδιών που μαζεύονται τα καλοκαίρια. Οπότε, ή οι Δήμοι θα αναγκαστούν να κάνουν «παράτυπες» μεταφορές, ή θα πάρουν δάνεια και θα χρεωθούν για επιπλέον αγορά αυτοκινήτων, ή το σκουπίδι στα δύο τουλάχιστον νησιά (Σπέτσες – Ύδρα) θα πάει σύννεφο…
Καθώς όμως άλλη λύση δεν προβλέπεται και με την Ευρωπαϊκή Ένωση σαν «μπαμπούλα» να απειλεί από 16/6 ότι θα επιβάλει πρόστιμο 34.000€ την ημέρα (!) σε όποιους  Δήμους λειτουργούν παράνομες χωματερές, το Δ.Σ. αποφάσισε ομόφωνα, αγανακτισμένα και διατηρώντας επιφυλάξεις να εγκρίνει τη λύση αυτή.
Σημαντική για την απόφαση των Σπετσιωτών κρίνεται η παρουσία στο Δ.Σ. του Ποριώτη Δημάρχου κ. Δημήτρη Στρατηγού (όπως θα δείτε και παρακάτω).
Η πρόταση
Η εισήγηση για το θέμα πραγματοποιήθηκε από τον κ. Δαμδημόπουλο, ο οποίος ουσιαστικά μετάφερε στο σώμα την πρόταση της Περιφέρειας. Η πρόταση αυτή με λίγα λόγια είναι να υπάρξει ένα 10ετές χρησιδάνειο για μια σειρά από οχήματα μεταφοράς και αποκομιδής απορριμμάτων. Τα οχήματα αυτά, άλλα είναι χωρητικότητας 22κμ (μεταφοράς) και άλλα χωρητικότητας 7κμ (αποκομιδής). Τη συντήρηση, την ασφάλιση και την καλή λειτουργία των αυτοκινήτων αναλαμβάνουν οι Δήμοι οι οποίοι μετά τη δεκαετία πρέπει να επιστρέψουν στην Περιφέρεια σε κατάσταση «ετοιμότητας» όπως αναφέρεται στο κείμενο. Έτσι, η Τροιζηνία – Μέθανα παίρνουν δύο 22άρια και τρία 7αρια. Ο Πόρος παίρνει δύο 22αρια και τρία 7αρια, οι Σπέτσες παίρνουν ένα 22αρι και 2 7άρια και η Ύδρα παίρνει μόνο δύο μικρά 7άρια. Η διαχείριση όλης αυτής της ιστορίας θα γίνεται από τον Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Τροιζηνίας.
Ο κ. Δαμδημόπουλος ανέφερε κατά την διάρκεια της εισήγησης: «Η λύση που είναι μπροστά μας, μας έχει επιβληθεί. Το θέμα των απορριμμάτων δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία ευκαιριακά. Ο κάθε τόπος έχει τις ιδιαιτερότητές του και ο κάθε Δήμαρχος μπορεί να σχεδιάσει καλύτερα για τον τόπο του από ότι κάποιος που σχεδιάζει από το κέντρο. Εξάλλου, για τη σημερινή κατάντια μας, την ευθύνη την έχει το κεντρικό κράτος». Ο Αντιδήμαρχος στο τέλος της εισήγησης ζήτησε να μπει γενικώς ένα «με την επιφύλαξη… για όρους κατά του δημοσίου συμφέροντος».
Η ομιλία του Δημάρχου Πόρου κ. Δ. Στρατηγού
Ο προσκεκλημένος στο Δημοτικό Συμβούλιο Δήμαρχος Πόρου έδειξε σε γενικές γραμμές ικανοποιημένος από τη λύση που έδωσε το κράτος για τα σκουπίδια, καθώς όπως φάνηκε, ο Πόρος είχε προσανατολιστεί εδώ και 2 χρόνια σε αυτή τη λύση. Έτσι, όπως είπε ο κ. Στρατηγός, για αυτούς αυτή η λύση είναι μείωση κόστους κατά 40%.
Ο κ. Στατηγός αρχικά μίλησε για την ιστορία αυτής της υπόθεσης. Την αρχική πρόταση να γίνει ο Σταθμός Μεταφόρτωσης στην Τροιζηνία που ήταν και η ορθότερη λύση. Τις εντάσεις που δημιουργήθηκαν από τους κατοίκους αλλά κυρίως την αρνητική στάση της Αρχαιολογίας (που και σε αυτή την περίπτωση ως «κράτος εν κράτει» ακύρωσε τις ανάγκες των σύγχρονων ανθρώπων για να υπηρετηθούν οι ανάγκες ανθρώπων που βρίσκονται σε τάφους 2.500 ετών…).
Ο κ. Στρατηγός καταλήγοντας στο ιστορικό είπε ότι αυτός με τον κ. Σαμπάνη κατάφεραν να μη χαθεί η χρηματοδότηση για το έργο και να δοθεί αυτή η λύση του «κινητού σταθμού» με την απόκτηση αυτών των απορριμματοφόρων.
Ο κ. Στρατηγός στην προσπάθεια να άρει τις επιφυλάξεις των Σπετσιωτών συναδέλφων του, υποσχέθηκε να βοηθάει με το δεύτερο μεγάλο όχημα το νησί των Σπετσών, ενώ κατέληξε στις προτάσεις του στο να υπάρξει έρευνα για λύση σε συνεργασία με την Τρίπολη, είτε ως σταθμός μεταφόρτωσης είτε ως δεματοποιητής. Τέλος πρότεινε να ξεκινήσουν άμεσα δρομολόγια, να μετρηθούν χρόνοι, χιλιόμετρα, κόστος, βενζίνες, φθορές και να ζητηθεί από την Περιφέρεια ή το Υπουργείο Εσωτερικών και άλλος εξοπλισμός.
Η τοποθέτηση του δημάρχου κ. Λυράκη
Ο Δήμαρχος Σπετσών μίλησε για λύσεις «αποφασίζομεν και διατάσσομεν». «Θα έχουμε αύξηση τελών 40 – 50%. Μπορείτε να καταλάβετε τι θα κάψει ένα τόσο μεγάλο φορτηγό για 440χλμ πήγαινε έλα; Το μεγαλύτερο πρόβλημα το έχουμε εμείς και η Ύδρα. Θα αντιμετωπίσουμε μεγάλα προβλήματα και με τα φέρυ μπώτ» είπε ο κ. Λυράκης ενώ καταγγέλωντας ουσιαστικά την πολιτεία ανέφερε ότι επί 30 χρόνια πήγαινοέρχονταν οι χρηματοδοτήσεις για το έργο από την Ε.Ε. χωρίς να φτάσουν τα χρήματα στους τελικούς αποδέκτες. Ο κ. Λυράκης κατέληξε λέγοντας ότι η μόνη πραγματική λύση είναι να βρεθεί φόρμουλα συνεργασίας με την Τρίπολη.
Ο κ. Τσάνας
Ο Δημοτικός Σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας κ. Πέτρος Τσάνας αναφέρθηκε στα πρακτικά προβλήματα «που θα βρούμε μπροστά μας» τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. «Δεν θα φτάσει το ένα 22άρι. Θα αναγκαστούμε να δουλέψουμε και με ανοιχτά φορτηγά όπως κάνει από το 2008 ο Πόρος» τόνισε με νόημα ενώ κατέληξε λέγοντας «μάλλον πρέπει να ετοιμαστούμε για νέο δάνειο για αγορά ενός ακόμα απορριμματοφόρου καθώς δεν βλέπω η πολιτεία να μας προμηθεύει με δεύτερο». Ο κ. Τσάνας ανέφερε ότι το καλοκαίρι η περισύλλογη σκουπιδιών κινείται από 30κμ έως και 60 κάποιες φορές! Οπότε το αυτοκίνητο των 22 κυβικών είναι βέβαιο ότι δεν φτάνει.
Η άποψη της κας Κουμπή
Η αρχηγός της ελάσσονος μειοψηφίας κα Καλομοίρα Κουμπή στάθηκε σε δύο θέματα ουσίας της σύμβασης και κατάφερε τελικά να περάσει στην απόφαση την άποψή της για το ένα από τα δύο αυτά θέματα. Η κα Κουμπή ξεκαθαρίζοντας ότι ψηφίζει και αυτή αφού δεν υπάρχει άλλη λύση, ζήτησε να μπει στη σύμβαση παράγραφος όπου να ζητείται να υπογραφεί πρώτα (όπως προβλέπεται) ένα σύμφωνο διαδημοτικής συνεργασίας. «Ωραία τα λέτε κε Στρατηγέ ότι θα μας βοηθήσετε. Όμως σήμερα είστε εσείς, αύριο κάποιος άλλος. Ποιος εγγυάται αυτή τη διαδημοτική συνεργασία;»
Το δεύτερο που έθεσε η κα Κουμπή είχε να κάνει με την απαλοιφή μιας διάταξης σχετικά με το να δίνει τα χρήματα ο Δήμος στον Σύνδεσμο Τροιζηνίας και μετά τα χρήματα να δίνονται σε όσους οφείλονται, ενώ ζήτησε να γίνει σύγκλιση της οικονομικής επιτροπής για να αποφασιστούν μια σειρά από ενέργειες που άπτονται των οικονομικών και να υπάρξει και τροποποίηση του προϋπολογισμού καθώς προκύπτουν νέα έξοδα.
Τέλος η κα Κουμπή στάθηκε αρκετά στο ζήτημα της ανακύκλωσης θέτοντας ερωτήματα «βολές» για την πρώην και τη νυν δημοτική αρχή σε ότι αφορά την κωλυσιεργία τους να προχωρήσουν σε λειτουργία τέτοιου προγράμματος.
Η ανακύκλωση, ο κ. Πάτραλης και η κόντρα με Δαμδημόπουλο
Απαντώντας άμεσα στην κα Κουμπή, ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Πάνος Πάτραλης ανέφερε ότι έχουν γίνει διεργασίες με εταιρίες ανακύκλωσης και μάλιστα μια που έλαβε στοιχεία, «μόλις σήμερα μας έστειλε την απάντησή της με μια μελέτη που έχει κάνει αλλά δεν έχουμε προλάβει να την επεξεργαστούμε».
Η απάντηση αυτή του κ. Πάτραλη, προκάλεσε την αντίδραση του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Δαμδημόπουλου: «Δυστυχώς δεν έχω γνώση για τη μελέτη που έστειλε η εταιρία ανακύκλωσης παρότι είναι της αρμοδιότητός μου και ο νοών νοείτω», ανέφερε ο αντιδήμαρχος αναδεικνύοντας μια κρίση που φαίνεται να διέρχεται η σχέση του με άλλα πρόσωπα της διοίκησης.
Η απόφαση
Με όλα αυτά και με ένα κλίμα καλό και συναινετικό σε γενικές γραμμές, ψηφίστηκε ομόφωνα με τη διατύπωση γενικών αλλά και ειδικών επιφυλάξεων το νέο σύστημα μεταφοράς σκουπιδιών. Η ιστορία θα δείξει αν αυτό ήταν ένα θετικό βήμα, ή μια ακόμα θηλιά στο λαιμό των Δημοτών. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η λύση είναι ατελής και ο Δήμος Σπετσών οφείλει να βρει συμπληρωματικές λύσεις άμεσα.


1 Σχόλιο

  • Σύνδεσμος σχολίουΦίλιππος ΠυρραίοςΠαρασκευή, 17 Ιούνιος 2011 12:25δημοσιεύτηκε από Φίλιππος Πυρραίος
    Κύριοι Δήμαρχοι, αντί να σηκώσετε το ανάστημα σας απέναντι σ' αυτούς που σας ζητούν να συμπράξετε στο μεγάλο, διαρκές και ατιμώρητο έγκλημα που λέγεται "ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ- ΦΥΛΗΣ", κατεβάσατε τα κεφάλια, ως ραγιάδες και συνεναίσατε με "επιφύλαξη"...Σας καλούμε λοιπόν μαζί με τα σκουπίδια σας, να έρθετε κι εσείς και τα παιδιά σας, να ζήσετε στη Φυλή...ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!!!

Αφήστε ένα σχόλιο

Make sure you enter the (*) required information where indicated.
Basic HTML code is allowed.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια