Οι προτάσεις του Συλλόγου Γονέων 10ου Δημοτικού για την παιδεία.


Εν όψη των επερχόμενων δημοτικών εκλογών θεωρούμε υποχρέωσή μας και  καταθέτουμε δημόσια τις προτάσεις του συλλόγου μας για την παιδεία.
Προτάσεις που κατά τη γνώμη μας θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ποιότητα της παιδείας στον δήμο μας, ενισχύοντας τον ρόλο της νέας γενιάς και των νέων ανθρώπων. Πιστεύουμε πως η επένδυση στον παράγοντα άνθρωπο είναι το «ΜΕΛΛΟΝ» και πως η περιοχή μας έχει πολλούς άξιους νέους ανθρώπους που οφείλουμε σαν κοινωνία να τους αναδείξουμε και να τους δώσουμε την δυνατότητα να βγουν μπροστά. Να αποκτήσουν ρόλο στο αύριο της πόλης μας δίνοντας στην κοινωνία μας την ώθηση που της αξίζει!
Ο Πλάτωνας είχε πει: «Κάθε λαός είναι άξιος των ανθρώπων που τον κυβερνούν . Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι. Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους .»
Με αφορμή λοιπόν τις εκλογές που πλησιάζουν, οφείλουμε όλοι να σκεφθούμε με γνώμονα το κοινό καλό επιλέγοντας με αίσθημα ευθύνης αυτούς που πραγματικά μας αξίζουν.
Οι προτάσεις του Συλλόγου μας είναι οι ακόλουθες:

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΥΛΗΣ
ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ – ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ


  1. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
  • ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (στο οργανόγραμμα προτείνουμε να βρίσκεται στην ανώτατη βαθμίδα και να ελέγχει τη λειτουργία της Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας σχολικής επιτροπής καθώς και τις επιτροπές παιδικών σταθμών κλπ.
  • ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΓΟΝΕΩΝ – ΠΑΙΔΙΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (αδιανόητο η Α΄ΕΣΕ να να μην έχει κάνει καμία δράση για συμβουλευτική: εκπαίδευσης, κυκλοφοριακής αγωγής, Α βοηθειών, διατροφής, ψυχολογίας ασφάλειας στο διαδίκτυο κλπ κατά τα 4 προηγούμενα χρόνια παρά μόνο επιλεκτικές δράσεις κατά το τελευταίο 3μηνο της θητείας της)
  • ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΙΣΟΜΕΡΗΣ – ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ.

  1. ΑΣΦΑΛΕΙΑ – ΠΡΟΦΥΛΑΞΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
  •  ΔΙΑΡΚΗ ΦΥΛΑΞΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ (Τοποθέτηση φυλάκων σε κάθε σχολείο κατά τις απογευματινές ώρες, περιπολίες από δημοτική αστυνομία, θωράκιση προαυλίων με περιφερειακή κάλυψη συναγερμού και κάμερες. Το κόστος της αποκατάστασης ζημιών από βανδαλισμούς είναι πολλαπλάσιο και θα αποσβεστούν από την πρώτη χρονιά)!
  • Χρησιμοποίηση σχολικών εγκαταστάσεων από τους πολιτιστικούς συλλόγους και ταυτόχρονη φύλαξή τους από αυτούς. Υποχρέωση συλλόγων που χρηματοδοτούνται από τον δήμο να κάνουν κοινές δράσεις και να συνεργάζονται με τα σχολεία και τους συλλόγους γονέων. Με τον τρόπο αυτό τα σχολεία θα γίνουν καθημερινές κυψέλες πολιτισμού, και αθλητισμού. Ταυτόχρονα θα γίνει εξοικονόμηση πόρων από την αποφυγή ενοικίασης γραφείων για συλλόγους).

  1. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ, ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΡΟΛΟΥ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
  • ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΝΕΩΝ (Στα πρότυπα της ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ όργανο που θα εκπροσωπείται και στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα αποτελείται από εκπρόσωπους 15μελών συμβουλίων και μαθητών – φοιτητών που το επιθυμούν. Στόχος  του η ανάδειξη νέων ιδεών  και προτάσεων και η άμεση συμμετοχή των νέων στην ενεργή πολιτική.
  • ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ & ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛ  (Μαθητικοί διαγωνισμοί  σε διάφορα πεδία με βραβεία υλικοτεχνικού εξοπλισμού,  για το σχολείο που κερδίζει. Διαγωνισμοί θεατρικών παραστάσεων – μουσικής δημιουργίας & έκφρασης, συγγραφής  λογοτεχνικών έργων ή δημοσιογραφικών εντύπων, ζωγραφικής  – εικαστικών δημιουργιών, χορού,  και πολλών άλλων δράσεων). Το φεστιβάλ μπορεί να είναι μέρος των εκδηλώσεων εορτασμού του πανηγυριού του πολιούχου Αγ. Κωνσταντίνου. Να φανεί η νεολαία της περιοχής περισσότερο και να συμμετάσχει πιο ενεργά! Οι συγκεκριμένες δράσεις μπορούν να γίνουν και με συνεργασία σχολείων…κοινές θεατρικές ομάδες χορωδίες κ.λ.π.)
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ μπορεί να είναι ιντερνετικός, με μηδενικό κόστος λειτουργίας και εκεί να έχουν βήμα μαθητές που σε συνεργασία με δασκάλους και συλλόγους να παρουσιάζουν εκπομπές ποικίλης θεματολογίας όπως πολιτισμός, μουσική, ψυχαγωγία. (Για παράδειγμα ένα σχολείο σε συνεργασία με τον σύλλογο Ηπειρωτών να προετοιμάσουν εκπομπή με μουσικά θέματα από την περιοχή της Ηπείρου.) ΕΝΑΣ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΜΕΣΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ (ευρύ φάσμα από πλατφόρμες εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας ενημέρωσης.)
  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΘΕΙΑΣ δίνοντας υποτροφίες σε παιδιά και κλίσεις και υψηλές δυνατότητες, ώστε να αναδειχθούν και να ενισχυθούν οι δεξιότητές τους.
  • Ανάπτυξη προγράμματος οικονομικής κάλυψης υποτροφιών και μεταπτυχιακών σπουδών για αριστούχους φοιτητές – σπουδαστές του δήμου μας.
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΦΥΛΗΣ (Συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα και άλλες ψηφιακές βιβλιοθήκες και παρουσίαση μεγάλης γκάμας έργων: λογοτεχνικών, ιστορικών, δημοσιογραφικών σε ψηφιακή μορφή)
  • ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΥΛΗΣ! (Συλλογή φωτογραφικού υλικού και σπάνιων αρχείων από δημότες και ψηφιοποίησή τους)
  • Λειτουργία προγραμμάτων πληροφορικής εκπαίδευσης μαθητών όλων των βαθμίδων (αντιστοίχων με αυτά που λειτούργησαν με επιτυχία από την Β΄ ΕΣΕ κατά τα προηγούμενα έτη).
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΕΚΔΡΟΜΩΝ – ΠΕΡΙΠΑΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (δενδροφύτευση από μαθητές και δημιουργία χώρου που θα πηγαίνουν τα σχολεία περιπάτους με πράσινο, παγκάκια, κιόσκια κλπ)
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΚΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ 4-5 ΣΤΡΕΜΑΤΑ) Σκοπός του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής είναι η εκπαίδευση και ψυχαγωγία σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής με στόχο την ευαισθητοποίηση στην ορθή απόκτηση οδικής συμπεριφοράς, και γενικά με την προώθηση και καλλιέργεια θετικών προτύπων κυκλοφοριακής κουλτούρας. Η εκπαίδευση των μαθητών στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας πραγματοποιείται από εξειδικευμένο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας ή της τροχαίας και περιλαμβάνει την παρουσίαση κανόνων κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας, την παρουσίαση του Πάρκου Κυκλοφοριακής αγωγής, την εκπαίδευση στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων την πρακτική εξάσκηση στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής.)
Μπορεί ενδεχομένως να οφελήσει και οικονομικά φιλοξενώντας σχολεία άλλων περιοχών και προσφέροντας έσοδα για τον δήμο μας.

  1. ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
  • Εξοικονόμηση ενέργειας μέσω συστήματος έξυπνου φωτισμού
  • Αντικατάσταση όλων των συμβατικών λαμπτήρων από νέα φωτιστικά συστήματα τεχνολογίας LED, σε κάθε σχολείο. Γίνεται άμεσα από εταιρίες οι οποίες πληρώνονται κάθε μήνα από τη διαφορά κόστους λόγω εξοικονόμησης. Επίσης, εγκατάσταση συστήματος ασύρματης διαχείρισης, που παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρου εντοπισμού δυσλειτουργιών, «έξυπνου» προγραμματισμού επεμβάσεων, δυναμικής προσαρμογής του φωτισμού όπου, όσο και όταν χρειάζεται, για τη μέγιστη δυνατή ενεργειακή εξοικονόμηση και τη βελτίωση ορατότητας.
  • Ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων μέσω σύνδεση όλων με το δίκτυο φυσικού αερίου.
  • Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα σχολεία. Εφαρμογή φωτοβολταικών στη στέγη κάθε σχολείου από την κατασκευή του αλλά και στα υπάρχοντα με στόχο την ενεργειακή τους επάρκεια από τον ήλιο.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΩΝ) ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
  • Πρόγραμμα διαχείρισης αδέσποτων σκυλιών. Αυτή τη στιγμή οι δρόμοι του Δήμου είναι αδιάβατοι για τους πολίτες λόγω των αδέσποτων σκύλων. Οι μαθητές δεν τολμούν να πάνε πεζή στο σχολείο.
  • Εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών και διαβάσεων πεζών ώστε η μετάβαση στα σχολεία να είναι απολύτως ασφαλής. Να γίνει μελέτη πριν από αυτό βασιζόμενη και στις απαιτήσεις των δημοτών.
  • Τα σχολεία θα πρέπει να περιβάλλονται από πεζόδρομους. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμενος ο δήμος θα μπορέσει να απεμπλέξει τους σχολικούς τροχονόμους από τις εισόδους των σχολείων και να τους αξιοποιήσει στους κεντρικούς δρόμους για την ασφαλή μετάβαση των μαθητών από και προς το σχολείο. Αν δεν είναι εφικτό να απαγορευτεί με σήμανση η διέλευση οχημάτων τις ώρες που οι μαθητές προσέρχονται και φεύγουν από το σχολείο. Επίσης οι μονοδρομήσεις αυτών των δρόμων θα μειώσουν την κυκλοφορία και θα βελτιώσουν τη χρήση τους από τους γονείς που μεταφέρουν τους μαθητές με αυτοκίνητο στο σχολείο.
  • Ανάπτυξη ποδηλατόδρομων παράλληλα με τους κεντρικούς δρόμους του δήμου με σύνδεση των σχολείων όλων των βαθμίδων. Δημιουργία σταθμού ποδηλάτων και στο σταθμό του προαστιακού. Θα βοηθήσει τους φοιτητές.
  • Αναβάθμιση των αστικών και τοπικών συγκοινωνιών στα όρια του δήμου μέσω επανασχεδιασμού διαδρομών. Να περνούν από όλα τα σχολεία και να υπάρχουν κοντά τους οι στάσεις. Μεταφορά του κορμού των τοπικών συγκοινωνιών στο σταθμό του προαστιακού. Θα βοηθήσει ιδιαίτερα τους φοιτητές που διαμένουν στο Δήμο. Θα προσεγγίσει και φοιτητές, ως τόπος διαμονής (είναι φτηνά τα ενοίκια), και θα δώσει αξία στα ακίνητα των πολιτών.

ΔΕΔΟΜΕΝΗ, ΠΑΓΙΑ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΣΥΜΦΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ (ΜΟΥΣΙΚΑ, ΕΙΔΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ) ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ.

Με τιμή
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Άνω Λιοσίων.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια