Σπύρος Χρυσικόπουλος: Ο «Άνθρωπος- Ψάρι» έτοιμος να σπάσει νέο ρεκόρ!


Ο 26χρονος Σπύρος Χρυσικόπουλος, ο οποίος είναι ένας κολυμβητής-ήρωας, μίλησε στο «Πρώτο Πρόγραμμα» και στην εκπομπή «Πρώτο και στα Σπορ»στον Τάσο Επιτρόπου και τον Νικόλα Παχάκη για τη μέχρι τώρα διαδρομή του, αλλά και για το ρεκόρ που θα σπάσει με τα 140 χιλιόμετρα μέσα στο νερό.
Αρχικά, πρέπει να επισημάνουμε ότι στα τέλη Ιουλίου του περασμένου καλοκαιριού, ο «άνθρωπος- ψάρι» διέσχισε τέσσερις φορές τον Τορωναίο κόλπο, κάτι που σημαίνει ότι κολύμπησε 104 χιλιόμετρα, που σε ώρες φτάνει τις 34!
Παράλληλα, όσον αφορά τα μελλοντικά του σχέδια, σκοπεύει τον Οκτώβριοτου 2018 να καταρρίψει αυτό το άτυπο, προσωπικό και πανελλήνιο ρεκόρ και να κολυμπήσει 140 χιλιόμετρα από το Λιμάνι της Ρόδου με τερματισμό το Λιμάνι του Καστελόριζου. Το εγχείρημα του αναμένεται να διαρκέσει 48περίπου ώρες συνεχόμενης κολύμβησης και θα καταγραφεί σε ταινία με σκηνοθέτη τη Δήμητρα Μπαμπαδήμα.
Η επίδοση αυτή θα συντρίψει το Πανελλήνιο ρεκόρ κατά 35 χιλιόμετρα, με το προηγούμενο να ανήκει στον ίδιο και θα καταγραφεί ως μια από τις μεγαλύτερες επιδόσεις στην ιστορία των μεγάλων αποστάσεων και η μεγαλύτερη παγκοσμίως για το 2018. H ταινία θα αποτελέσει μέρος της τριλογίας «H2o (2 parts heart, 1 part obsession)», η οποία γυρίστηκε με αφορμή την προετοιμασία του εγχειρήματος Ρόδος – Καστελόριζο και προβλήθηκε με επιτυχία στο Adventure film festival.
Μάλιστα, το 2019-2020 έχει προγραμματίσει την κατάρριψη του παγκόσμιου ρεκόρ, μιας και ήδη κολυμπάει 3-4 ώρες κάτω από το ρεκόρ.
Η ιστορία του έχει απασχολήσει και απασχολεί το παγκόσμιο ενδιαφέρον, με αποκορύφωμα μεγάλους αθλητές που θέλουν να μιλήσουν για εκείνον στην νέα μας ταινία. Μέχρι τώρα έχει στο πλευρό του υποστηρικτές που διασφαλίζουν ιατρική κάλυψη, σκάφη υποστήριξης, Δήμος, εφοπλιστές κ.α.
Το εγχείρημα του Σπύρου είναι υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ενώ θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε πως η πρόσκληση έγινε απευθείας από την ίδια την υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, Ελενα Κουντουρά.
Πιο αναλυτικά μίλησε:
Για την προετοιμασία του: «Η προετοιμασία μου γίνεται κατά κύριο λόγο μέσα στο νερό. Βεβαία, κάνω και μερικές ασκήσεις ενδυνάμωσης και έξω, αλλά η προπόνηση μου περιλαμβάνει ατέλειωτες ώρες μέσα στη θάλασσα ή στη πισίνα».
Για το πώς θα καταφέρει να κολυμπήσει συνεχόμενα για 48 ώρες: «Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο προαπαιτείται επιμονή, υπομονή, ατελείωτη προπόνηση, προσήλωση στο στόχο και σωστή προετοιμασία. Βέβαια, ακόμα δεν γνωρίζουμε ακριβώς πόσες ώρες θα χρειαστώ, μιας και είναι θάλασσα και ως εκ τούτου ο υπολογιζόμενος χρόνος κυμαίνεται από τις 48 ώρες και πάνω».
Για τα επιτεύγματα του στο παρελθόν: «Πέρσι κολύμπησα τα 104 χιλιόμετρα στον Τορωναίο κόλπο και με αφορμή αυτό το γεγονός έγινε μία πολύ ωραία ταινία (H2o: 2 parts heart, 21 part obsession). Το έκανα αυτό, καθώς επιθυμούσα να κάνω μία πολύ δυνατή προπόνηση ενόψει της Ρόδου. Το ρεκόρ μου είναι τα 104 χιλιόμετρα και θέλω να τα ξεπεράσω. Επιπλέον, πριν από 2 εβδομάδες κολύμπησα στην πισίνα των Λιοσίων 88 χιλιόμετρα και 200 μέτρα μέσα σε 4 ώρες, κάτι που αποτελεί πανελλήνιο ρεκόρ».
Για το αν υπάρχουν και άλλοι που κάνουν το ίδιο: «Συνολικά είμαστε 3 άνθρωποι που έχουμε ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα. Μαζί με εμένα είναι ο Γιώργος ο Τσιάνος (έχει κολυμπήσει από την Πελοπόννησο στην Κρήτη) και ο Στέφανος ο Μέλτσης».
Γιατί επέλεξε να «πέσει» τον Οκτώβριο και όχι το καλοκαίρι: «Είπαμε ότι είναι καλύτερη αυτή η περίοδος, καθώς θα έχουν πέσει τα μελτέμια του καλοκαιριού και δεν θα έχει πέσει πάρα πολύ η θερμοκρασία της θάλασσας. Φυσικά, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ακριβώς τι καιρό θα έχει και για αυτό το λόγο δεν έχουμε καταλήξει σε κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία. Πάντως, σίγουρα θα είναι Οκτώβριος. Θα έχουμε δώσει ένα διάστημα 10-15 ημερών και ο μετεωρολόγος θα μου πει πότε είναι καλό να πέσω. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι ο αέρας και ειδικά αν τον έχω κόντρα η αποστολή μου είναι ακόμα πιο δύσκολη. Η βροχή δεν με απασχολεί, γιατί θα είμαι ήδη βρεγμένος (γέλια)».
Για το λόγο που επέλεξε τη διαδρομή Ρόδο-Καστελόριζο: «Για να είμαι ειλικρινής, ήθελα να τονίσω τη νησιτικότητα της Ελλάδας, ενώ και από μικρός μου άρεσε να κοιτάζω χάρτες και να παρακολουθώ τον καιρό στην τηλεόραση. Όμως, παρατήρησα ότι το Καστελόριζο δεν ήταν μέσα σε αυτά. Παράλληλα, όλο αυτό έχει και λίγο αλληγορικό χαρακτήρα, καθώς εγώ ως Σπύρος θέλω να φτάσω στα δικά μου όρια και το Καστελόριζο βρίσκεται στα άκρα της χώρας μας».
Για την καταγωγή του: «Είμαι από την Αθήνα. Ο ένας ο παππούς μου είναι από τη Ζάκυνθο».
Για το Υπουργείο Τουρισμού: «Όλη μου αυτή η προσπάθεια διαδραματίζεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, ενώ ταυτόχρονα θα έχουμε και τη στήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Μέχρι στιγμής όλα πάνε καλά και την άλλη εβδομάδα θα ανακοινώσουμε τη συνεργασία μας με ασφαλιστική εταιρεία. Μάλιστα, είχα και συνάντηση με την υπουργό, την κυρία Κουντουρά. Η αλήθεια είναι ότι είμαστε πιο γνωστοί στο εξωτερικό και αν βρισκόμουν σε αυτό θα είχα περισσότερους χορηγούς. Είμαι όμως αισιόδοξος ότι θα μας πλησιάσει και άλλο ο κόσμος».
Για το βαθμό επικινδυνότητας: «Είμαι τόσο αφοσιωμένος στο στόχο μου που αυτή τη στιγμή δεν με απασχολεί κανένας κίνδυνος, ούτε τα επικίνδυνα ψάρια. Νομίζω ότι γίνομαι ένα με το περιβάλλον, ένα με τη θάλασσα και οτιδήποτε και αν έρθει είναι καλοδεχούμενο. Ίσως είναι λίγο περίεργο έτσι όπως το λέω, αλλά δεν φοβάμαι τη θάλασσα. Νιώθω ότι το στοιχείου μου είναι το νερό. Η ηλικία μου είναι μικρή σε σχέση με το άθλημα. Πιθανόν να είμαι ο μικρότερος στον κόσμο που το κάνω αυτό. Πολύ σημαντική είναι η πνευματική κατάσταση και για αυτό το λόγο υπάρχουν πολλοί μεγαλύτεροι από εμένα. Όπως είναι εύλογα αντιληπτό, δημιουργούνται και πόνοι σωματικοί και ειδικά μετά τα 50-60 χιλιόμετρα γίνονται πιο έντονοι».
Για τη δεύτερη ταινία: «Τώρα ετοιμάζουμε και τη δεύτερη ταινία και υποθέτω ότι στις αρχές του 2019 θα είναι έτοιμη να βγει στις αίθουσες. Θέμα της είναι η διαδρομή που θα κάνω από τη Ρόδο ως το Καστελόριζο και ήδη έχουν ξεκινήσει τα γυρίσματα από τις προπονήσεις μου. Θα με συνοδεύουν κάμερες και μέσα από το νερό, αλλά και από ψηλά. Όσον αφορά την πρώτη ταινία, θα κοιτάξουμε να προβληθεί σε κάποιο φεστιβάλ του εξωτερικού, ώστε να προωθηθεί και η δεύτερη».
Για την ασφάλεια: «Εγώ θα κολυμπάω δίπλα σε ένα πολύ ωραίο σκάφος, το οποίο θα με συνοδεύει και θα με εφοδιάζει με νερό και φαγητό, όταν χρειαστώ. Λόγω της γεωγραφικής θέσης της διαδρομής θα υπάρχουν και δίπλα μας Τούρκοι αλλά φυσικά δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε κάποιο πρόβλημα αλλά αντίθετα να κολυμπήσουμε και αν είναι εφικτό να περάσουμε και ένα μήνυμα αγάπης. Επιπροσθέτως, ευχαριστώ τη «Σύμπλευση», μια ομάδα από φουσκωτά, η οποία πηγαίνει σε όλα τα νησιά του Αιγαίου και έχει και γιατρούς».
Για το τι τον οδήγησε να τα κάνει: «Δεν ξέρω ακριβώς. Η ιδέα ξεκίνησε όταν ήμουν 13 χρονών, όταν ήμουν αθλητής πισίνας. Τότε μου μπήκε στο μυαλό ότι θέλω να κολυμπήσω πάνω από 24 ώρες. Και έτσι σιγά σιγά έφτασα και στα 140 χιλιόμετρα».
Για το που σκοπεύει να φτάσει: «Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή έχω στο μυαλό μου μόνο το Καστελόριζο και δεν θέλω να ανακοινώσω τα μελλοντικά μου σχέδια. Θέλω να αποδείξω ότι τα ανθρώπινα όρια είναι πολύ μεγάλα».
Για το επάγγελμα του: «Είμαι προπονητής κολύμβησης. Έχω παιδία από 9-12 ετών και τα προπονώ στο Ολυμπιακό Στάδιο».
Για την προτίμησή του σε κάποια ποδοσφαιρική ομάδα: «Η αλήθεια είναι δεν υποστηρίζω κάποια ομάδα. Όποια ελληνική ομάδα παίζει στην Ευρώπη, την υποστηρίζω».
Για τα φιλανθρωπικά του σχέδια:  «Ο Πέτρος ο Παρθένης έχει ήδη μιλήσει με το Δήμαρχο του Καστελόριζου, ώστε να φτιάξουμε κάτι που θα έχει άμεση σχέση με τα παιδιά».
Για τις συμβουλές του προς τους γονείς και τα παιδιά: «Θα ήθελα να ξεκινήσω πρώτα από του γονείς και να τους προτρέψω να στείλουν τα παιδιά τους σε κολυμβητήρια, όχι απαραίτητα για πρωταθλητισμό, αλλά και ως χόμπι, καθώς είναι αδιανόητο να μην ξέρει ένα παιδί να κολυμπήσει και να νιώθει ανασφάλεια στη θάλασσα. Από την άλλη, όσον αφορά τα παιδιά, σημαντικότερο από όλα είναι η ασφάλεια και ως εκ τούτου καλό θα ήταν να κολυμπάνε δίπλα στην ακτή. Πρέπει όλοι μας να ακολουθούμε τα όνειρα μας, αλλά όσον αφορά τη θάλασσα πρέπει να τη σεβόμαστε».

ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια