Τι γράφουν τα ιστολόγια που ασχολούνται με τον προαστιακό.

Πρώτη διαμαρτυρία κατοίκων στα Λιόσια- 

Έκλεισαν την γραμμή, η άποψη μας για το θέμα


Η άποψη μας για το θέμα...
Μεγάλη ομάδα κατοίκων της περιοχής των Λιοσίων σήμερα έκλεισε για περίπου 40 λεπτά την γραμμή του Προαστιακού,διαμαρτυρόμενοι για τα νέα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Το προσωπικό αντιμετώπισε με

ψυχραιμία το θέμα, οι περίπου 80 με 100 κάτοικοι συνομίλησαν με τους εργαζόμενους τονίζοντας την διαμαρτυρία τους και λέγοντας πως θα εντατικοποιήσουν τις αντιδράσεις τους.

Το θέμα του σταθμού των Λιοσίων είναι πολύπλοκο καθώς ο ΟΣΕ μερικές μέρες πριν, προκήρυξε εργολαβία για την ανάταξη του interface μεταξύ ΣΚΑ - Λιοσίων, γεγονός που σύμφωνα με τους υπευθύνους του Οργανισμού καθιστά απαγορευτική την κυκλοφορία των τρένων, σε μια γραμμή μήκους περίπου 1100 μέτρων.
Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο,σύμφωνα με τους ίδιους υπεύθυνους.
Εμείς σημειώνουμε ότι και το Σωματείο μας σήμερα επισήμανε το θέμα, λαμβάνοντας την ίδια απάντηση.
Τέλος, είναι αυτονόητο ότι η φυσική εκμετάλλευση του Προαστιακού
αφορά την δρομολόγηση τρένων με προορισμό και αφετηρία το κέντρο Αθηνών προς Κιάτο,Χαλκίδα και Αεροδρόμιο
Η πολυευτής καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και οι αλλαγές στην χάραξη των δρομολογίων για αυτό το λόγο (Κιάτο -Αεροδρόμιο -Κιάτο) έφεραν κοντά στον Προαστιακό μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες στην Δυτική Αττική, παρά το ότι ακόμα και ο σταθμός του ΣΚΑ (στην εργοταξιακή γραμμή) δεν προβλεπόταν ποτέ στον αρχικό σχεδιασμό.
Σήμερα η κατάσταση είναι δύσκολη, οι κάτοικοι των Λιοσίων δικαίως διαμαρτύρονται αλλά τα σοβαρότερα προβλήματα είναι μπροστά μας.
Αναφερόμαστε στην τεράστια έλλειψη μηχανοδηγών που θέτει σε άμεσο κίνδυνο την εκτέλεση του δευτέρου δρομολογίου μεταξύ ΣΚΑ - Αεροδρομίου, απο τις αρχές Σεπτέμβρη καθώς στην έλλειψη τροχαίου υλικού ηλεκτροκίνησης.
Τα 15 Desiro που νοικιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο την ΓΑΙΑ ΟΣΕ , με την νέα σύμβαση για το τροχαίο υλικό, δεν επαρκούν για να καλύψουν τα δρομολόγια ανά 20 λεπτά στο Αεροδρόμιο και την Χαλκίδα ανά ώρα. Αν αυτό αποφασιστεί θα πρέπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποσύρει τροχαίο υλικό απο την Βόρεια Ελλάδα,κάτι που επίσης είναι πολύ δύσκολο αφού ο Προαστιακός Λάρισας είναι απο τις πλέον πετυχημένες γραμμές και τυχόν τέτοια απόφαση θα επιφέρει σοβαρές διαμαρτυρίες.
Την ίδια ώρα η τεχνική αποκατάσταση των άλλων 2-3 Desiro (18 συνολικά θα μπορούσαν να είναι λειτουργικά άμεσα) θα πρέπει να αποφασιστεί απο τον νέο ιδιοκτήτη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και φυσικά να πληρωθεί απο αυτόν.
Φυσικά και αυτά δεν θα δώσουν λύση στο πρόβλημα, καθώς η δημιουργία του Προαστιακού Αθήνας το 2004 είχε γίνει βάση μελετών που προέβλεπαν προοδευτικά εκατοντάδες χιλιάδες επιβατών καθημερινά. Η καταστροφική για το μέσο διαχείριση της πενταετίας 2004-2009 αλλά και η μετέπειτα κρίση και η στρατηγική στροφή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς αξιοποίηση του προσωπικού σε εμπορευματικές δραστηριότητες που επιφέρουν κέρδη, έχει σήμερα διογκώσει το πρόβλημα.
Κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι πλέον ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος, μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει μετατραπεί σε επιχείρηση εντάσεως κεφαλαίου με ότι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, που σήμερα αρχίζει και βιώνει στο πετσί του τις πρώτες συνέπειες μιας πολιτικής που είχε σαν τελικό σκοπό την σημερινή εξέλιξη και ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Οι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα οι επαγγελματίες σιδηροδρομικοί θα συνεχίσουν τον αγώνα για την προάσπιση του κοινωνικού χαρακτήρα του μέσου, αλλά όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν ότι τα πάντα πλέον έχουν αλλάξει.
Και ιδιαίτερα οι πολίτες που πολλές φορές λοιδόρησαν τους σιδηροδρομικούς, επηρεασμένοι απο τις πολιτικές κοινωνικού αυτοματισμού,απαιτώντας την ιδιωτικοποίηση που θα ...έδινε λύσεις στα προβλήματα της καθημερινής τους μετακίνησης.
Εμείς, οι σιδηροδρομικοί, μαζί με τον κόσμο της εργασίας, τους άνεργους, τους φοιτητές και τους συνταξιούχους θα συνεχίσουμε τον αγώνα,σε ένα νέο και εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον.
Η ενοποίηση της φωνής μας πλέον καθίσταται όχι αναγκαία,αλλά επιτακτική.
Γιατί πλέον όλοι καταλαβαίνουν....

Το στέκι της έλξης 


To  παρακάτω άρθρο μας, χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας ,έχει αναπαραχθεί από όλα τα ιστολόγια που ασχολούνται με τον προαστιακό:
http://mixanodigos.blogspot.gr/2017/07/blog-post_732.html
http://mixanodigoiose.blogspot.gr/2017/07/blog-post_79.html
http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2017/07/blog-post_690.html
http://epivatesproastiakou.gr/profiles/blogs/3171399:BlogPost:133228
http://osedriver.blogspot.gr/2017/07/blog-post_29.html#more


Η λύση που βρέθηκε στο πρόβλημα για τα Άνω Λιόσια

Απέδωσαν  καρπούς  οι μαραθώνιες συζητήσεις και βρέθηκε  λύση για τους επιβάτες του Προαστιακού για το διάστημα που θα κρατήσουν οι εργασίες αναβάθμισης του δικτύου.

   Αμέσως μετά τη λήξη του δημοτικού συμβουλίου αντιπροσωπία του δήμου Φυλής είχε επαφές με αρμόδια στελέχη για το πρόβλημα που δημιούργησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την απόφασή της για διακοπή των δρομολογίων από τα Άνω Λιόσια.   Η αντιπροσωπία που την αποτελούσαν ο δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς, ο αντιδήμαρχος Μιχάλης Οικονομάκης και ο υπεύθυνος του γραφείου δημάρχου Δημήτρης Στουραΐτης ήταν αποφασισμένοι να μην αποχωρήσουν από τα γραφεία του ΟΣΕ αν δεν υπήρχε σήμερα λύση. Ήταν λίγο μετά τις 8 το βράδυ που ολοκληρώθηκε η μαραθώνια συνεδρίαση κατά την διάρκεια της οποίας έγινε γνωστή και η κατάληψη και ακινητοποίηση συρμού στα Άνω Λιόσια που πραγματοποιήθηκε και έφερε αναστάτωση σε μεγάλο τμήμα του δικτύου του ΟΣΕ.  Ο  Γραμματέας του Υπουργείου ΥποδομώνΘανάσης  Βούρδας, οι Διευθυντές του ΟΣΕ Κώστας Πετράκης και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης με την αντιπροσωπία από το Δήμο Φυλής κατέληξαν και με τη βοήθεια του Υφυπουργού Υποδομών Νικολάου Μαυραγάνη ώστε άμεσα να  δρομολογηθούν 4 με 5 λεωφορεία σε συνεχή ροή που θα ενώνουν  τα Άνω Λιόσια με το σταθμό Νερατζιώτισσα. 

   Σίγουρα τα λεωφορεία δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα μέσα σταθερής τροχιάς αλλά είναι η μόνη λύση για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες τηλεδιοίκησης στο τυφλό σημείο που υπάρχει. Ανασταλτικό παράγοντα ώστε να μην επιλεγεί η λύση του τρένου για να συνδέει τα Άνω Λιόσια με το ΣΚΑ ήταν το πρόσφατο ατύχημα που υπήρχε στο ύψος του Ζεφυρίου και ταυτόχρονα θα καθυστερούσε τις εργασίες .Το έργο αυτό μαζί με τα έργα που πραγματοποιούνται μεταξύ Αθήνα και Πειραιά είναι αυτά που θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν το αστικό δίκτυο του Προαστιακού με δυνατότητα  αντοχής μεγαλύτερου κυκλοφοριακού φορτίου και  θα αποτελείται πλέον από δύο διαδρόμους.

1. ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΛΕΥΚΑ, ΡΕΝΤΗΣ, ΤΑΥΡΟΣ, ΡΟΥΦ, ΑΘΗΝΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ, ΣΚΑ,ΑΧΑΡΝΕΣ,ΔΕΚΕΛΕΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ.
2.ΜΑΓΟΥΛΑ, ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ, ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ ,ΖΕΦΥΡΙ, ΣΚΑ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ, ΚΗΦΙΣΙΑΣ, ΠΕΝΤΕΛΗ, Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΠΑΙΑΝΙΑ, ΚΟΡΩΠΙ,ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ



   Ελπίζουμε οι δεσμεύσεις των υπευθύνων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τηρηθούν τόσο για την έλευση των λεωφορείων αλλά και για την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων ώστε ο Προαστιακός να μπορέσει να εξυπηρετήσει ακόμη μεγαλύτερο επιβατικό κοινό. 

στις  


Νέα διαμαρτυρία των επιβατών.Το πρόβλημα πλέον τίθεται στην σωστή του διάσταση από τους επιβάτες


Η  διαμαρτυρία των επιβατών του προαστιακού φανερώνει πικρές αλήθειες για τον σιδηρόδρομο.Το ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα αδυνατεί να αντιληφθεί τις ανάγκες της κοινωνίας και επιλέγει να συμπλεύσει με τις επιταγές της ΕΕ και των εκάστοτε κυβερνήσεων
που θέλουν τον σιδηρόδρομο ως εμπόρευμα και όχι ως αγαθό.Οι κοινωνικές ανάγκες στο ζύγι του εμπορίου και όχι στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης τους.
Οι επιβάτες μόνοι τους κατάλαβαν οτι το αίτημα τους για να πάει το τοπικό στα Λιόσια  δεν ήταν στη σωστή του διάσταση και το διόρθωσαν με το να ζητάνε να μείνει ζωντανή η γραμμή Κιάτο Αεροδρόμιο.Η  γραμμή που οι επιβάτες κρίνουν ως απαραίτητη  και που σε κάθε δρομολόγιο ο συρμός ήταν ασφυκτικά γεμάτος.

Οι επιβάτες δηλαδή  οι χρήστες και οι χρηματοδότες του τρένου , ξέρουν πολύ καλά τι θέλουν από αυτό.
Κάτι που οι πολιτικές ηγεσίες και οι διοικούντες δεν φαίνεται να το αντιλαμβάνονται ή δεν θέλουν να το καταλαβουν,
Οι επιβάτες θέλουν γρήγορη ,ασφαλή και φτηνή μετακίνηση.Θέλουν συχνότητα δρομολογίων και αξιοπιστία.Δεν νομίζουμε ότι είναι παράλογοι όταν ζητούν το αυτονόητο.

Παράλογο είναι να βάζεις έναν επιβάτη  ο οποίος εργάζεται 60 χιλιόμετρα μακρυά από το σπίτι του αμοιβόμενος με ψίχουλα να πληρώνει ένα πανάκριβο εισιτήριο και να τρέχει να προλάβει μια αναταπόκριση (που θα έχει και μια αναμονή 45 λεπτων ) για να καταλήξει στο σπίτι του 2 ώρες αργότερα από το σύνηθες..Αυτό είναι ή δεν είναι σαδισμός;
Στο γιατί και στο πως φτάσαμε σε αυτές τις διαμαρτυρίες  είναι μια άλλη ιστορία που θα την αφηγηθούμε στο πολύ κοντινό μέλλον..
Πάντως η έλλειψη προσωπικού σε μηχανοδηγούς ,η έλλειψη σε τροχαίο υλικό,η προβληματική υποδομή και πολλά άλλα είναι μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα.
Και  για αυτή την πραγματικότητα υπάρχει αίτιο  όπως υπάρχουν και ένοχοι . Είναι οι ηθικοί  και φυσικοί αυτουργοί της καταστροφής του σιδηροδρόμου που οδήγησε στο  τέλος στο ξεπούλημα του.Και αυτή η ιστορία θα ειπωθεί με πρόσωπα και πράγματα.

Φίλοι επιβάτες,
Το συμπέρασμα είναι ένα .Ο σιδηρόδρομος είναι κοινωνικό  αγαθό και όχι εμπόρευμα.Μόνο κοινωνικοποιημένος και ελεγχόμενος από τον λαό μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος του.
Ιδιωτικοποιημένος θα λειτουργεί μόνο για τα κέρδη των ιδιοκτητών του .
Κέρδη και κοινωνικές ανάγκες είναι έννοιες αντίθετες.Και πάντα συγκρούονται εις βάρος του λαού.
Φοβόμαστε ότι τα χειρότερα έρχονται μετά την ιδιωτικοποίηση...
Οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο έχουμε πλήρη αντίληψη  του τι φταίει και πολλοί    αγωνιζόμαστε ώστε ο σιδηρόδρομος να αποκτήσει την πραγματική του διάσταση.
Στηρίζουμε τα αιτηματά σας καθώς τα θεωρούμε δίκαια και αυτονόητα .
Βάλατε το πρόβλημα στην σωστή του διάσταση  αφου ζητάτε να μην κλείσει η γραμμή Κιάτο -Αεροδρόμιο .(Προβλημα δεν  μπορεί να είναι μόνο τα Λιόσια αφού επιβάτες,εργαζόμενοι  υπαρχουν και από Ασπρόπυργο και απο Μαγούλα  και από Μέγαρα...)
Αναμένουμε  με ενδιαφέρον την συνέχεια.....

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ




Τα προβλήματα είναι αρκετά με τα νέα δρομολόγια θα προσπαθήσω να σας αναφέρω  τα κυριότερα.
Το μεγαλύτερο μέρος του επιβατικού κοινού του προαστιακού είναι άνθρωποι εργαζόμενοι , φοιτητές, άνθρωποι που πηγαίνουν στο αεροδρόμιο με αρκετές χειραποσκευές, άρρωστοι  ……
Για να μπορεί κάποιος να πάει στην δουλεία του , που δεν εργάζεται  στο κέντρο αλλά  κατεβαίνει στους σταθμούς  Μεταμόρφωση   και πάνω (που είναι αρκετά μεγάλος όγκος), οι επιβάτες που πάνε Αεροδρόμιο, οι άρρωστοι, κλπ ,,, πρέπει μέσα σε 4 λεπτά να έχουν  προλάβει το τρένο  που πάει Αθήνα- αεροδρόμιο αν δεν υπάρχει καθυστέρηση Κιάτο- Αθήνα  .
Το τρελό όμως είναι ότι ο σταθμός κάτω Αχαρναί , είναι σταθμός μεταβίβασης , τα σαΐνια έκαναν αυτό που δεν θα το έκανε και ένα μικρό παιδί , ο συρμός αεροδρόμιο Αθήνα φτάνει στον εν λόγω σταθμό 4 λεπτά μετά από τον συρμό Αθήνα- Κιάτο , ωραίο? , θα πρέπει να περιμένεις μια ώρα για να πάρεις το επόμενο συρμό για   Λιόσια έως και Κιάτο.. Πάτρα   Καλό εεε???   
Για τον σταθμό Λαρίσης πιστεύω να γράψει κάποιος συνεπιβάτης , όπως και το πρόβλημα ανά μια ώρα 1 συρμό για Λιόσια… 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια