«Φως στο τούνελ» του Σκαραμαγκά


     Προς λύση φαίνεται να οδεύει ένα έργο-μνημείο της ελληνικής γραφειοκρατίας, τις περίφημες σήρραγες Σκαραμαγκά, οι οποίες επι 20 χρόνια παραμένουν ανολοκλήρωτες

Το ιστορικό – τρύπα 22εκ €

Το έργο δημοπρατήθηκε το 1997 και έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2001, ωστόσο οι ελλιπείς μελέτες, επέτρεψαν στον εργολάβο να διεκδικεί ολοένα και περισσότερα ενώ το…κερασάκι στην τούρτα ήταν μια ηλικιωμένη κυρία που διατηρούσε σπίτι πάνω από τις υπό κατασκευήν σήραγγες, αρνούταν να φύγει, ενώ δικαιώθηκε και δικαστικά παρά το γεγονός οτι δεν προσκόμισε τίτλους ιδιοκτησίας. Το ελληνικό Δημόσιο έχει, βεβαίως, δαπανήσει περί τα 22 εκατ. ευρώ, ενώ από τις αρχές του 2002 δεν υπήρχε πηγή χρηματοδότησης.

Η λύση «α-λα Δέλτα Φαλήρου»

Τελικά το έργο για την κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και ολοκλήρωση του ημιδιανοιχθέντος τμήματος της περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω για τη Σύνδεσή της με την Π.Ε.Ο. Αθηνών –Κορίνθου, βρίσκει το δρόμο της ακολουθώντας το μοντέλο της ανάπλασης του Φαληρικού Δέλτα, το οποίο επίσης λίγο έλειψε να τιναχθεί στον αέρα αφού δεν εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του από την
Κομισιόν.
Στην περίπτωση του Φαλήρου, η «ντρίμπλα» έγινε με την μεταβίβαση του έργου στην Περιφέρεια Αττικής, η οποία μάλιστα το δημοπράτησε από ίδιους πόρους σε χρόνο ρεκόρ, σώζοντας την τιμή του ελληνικού δημοσίου, καθώς τη μελέτη ανάπλασης είχε κάνει δωρεά το Ίδρυμα Στάυρος Νιάρχος, δια χειρός Ρέντσο Πιάνο, προκειμένου να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το Κέντρο Πολιτισμού.
Ακολουθώντας την πεπατημένη λοιπόν, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε, μεταβιβάστηκε το έργο στην Περιφέρεια Αττικής προκειμένου να υλοποιηθεί με ίδια κεφάλαια και στόχο η δημοπράτηση να βγει στον αέρα μέχρι το τέλος του έτους.
Μάλιστα, με συμπληρωματική εφαρμογή του Νέου Νόμου για τις Δημόσιες Συμβάσεις 4412/2016 το Υπουργείο Υποδομών κήρυξε τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις που απαιτούνται για το έργο, το κόστος των οποίων φτάνει τα 4εκατ.ευρώ και έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα για όλη την Αττική και ειδικά για την κίνηση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου από τον Πειραιά και την Λεωφόρο Αθηνών. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 45εκατ.ευρώ.
Με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και την Λεωφόρο Αθηνών ενώ θα ολοκληρωθεί και η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος του Αιγάλεω, κλείνοντας οριστικά ένα μαύρο κεφάλαιο στην ιστορία των οδικών έργων της χώρας, το οποίο για χρόνια βάλτωνε στους μηχανισμούς της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Το «προφίλ» του έργου

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται :
  • Η κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου «Σκαραμαγκά»,
  • Η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου «Ναυπηγείων», ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετεί τη σύνδεση της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως (Σχιστού) με την οδό Παλάσκα,
  • Η βελτίωση του ανισόπεδου κόμβου «Σχιστού» μεταξύ της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως – Σχιστού
  • Η ολοκλήρωση του Ημιδιανοχθέντος τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (Δ.Π.Λ.Α.) σε μήκος 1,5 χλμ. περίπου, από το πέρας του κατασκευασμένου και ήδη σε λειτουργία τμήματος της Λεωφόρου, μέχρι τα όρια του Ανισόπεδου Ημικόμβου Σκαραμαγκά (συμβολής της Δ.Π.Λ.Α. στην Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου), καθώς και τα απαιτούμενα έργα συλλεκτήρων όμβριων και αποχέτευσης, οδοφωτισμού, σηματοδότησης, σήμανσης – ασφάλισης, πρασίνου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια