ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ



ΕΝΩΣΗ  ΣΥΛΛΟΓΩΝ  ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΑΝΩ  ΛΙΟΣΙΩΝ


«ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ »

        Τη Κυριακή 19 Ιανουαρίου  2014 πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων του 2ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων  ενημερωτική ημερίδα με θέμα  «το πρόγραμμα σπουδών στο  Νέο Λύκειο»

        Η ημερίδα έγινε με τη συνδιοργάνωση του ΚΕΣΥΠ  Δ/Βάθμιας Εκπ/σης Δυτικής Αττικής και της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Άνω Λιοσίων με βασικό ομιλητή τον υπεύθυνο του  ΚΕΣΥΠ καθηγητή κ. Θεολογή  Ευάγγελο.

       Στην  εκδήλωση είχαν προσκληθεί οι γονείς και  μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και  Α΄Λυκείου,  με ιδιαίτερα  σημαντική προσέλευση λόγω του επίκαιρου  και άμεσου  ενδιαφέροντος του  θέματος.

     Η ενημέρωση περιλάμβανε τις εκπαιδευτικές αλλαγές που εφαρμόζονται, τα προγράμματα σπουδών και τις νέες διαδικασίες πρόσβασης των  μαθητών  στη  τριτοβάθμια  εκπαίδευση σύμφωνα με  το  νέο Νόμο 4186/ 2013 του  Υπουργείου Παιδείας.

    Τα σημαντικότερα στοιχεία που  αναφέρθηκαν ήταν τα εξής :


       Α' Λυκείου
       Στην Α' Λυκείου οι μαθητές θα διδάσκονται 9 μαθήματα γενικής παιδείας, συνολικής διάρκειας 33 ωρών την εβδομάδα, θα κάνουν 2 ώρες ερευνητικές εργασίες (projects) και θα μπορούν να επιλέξουν ένα από τα παρακάτω μαθήματα επιλογής:
       Εφαρμογές Πληροφορικής,  Τεχνολογία,  Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Έκφραση-Πολιτισμός, Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
       Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α ́ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου θα διεξάγονται ενδοσχολικά και θα περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής.

      Τα θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου θα ορίζονται ως εξής:
      α)    Κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
      β)    Κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.
    
      Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
      Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξέτασης θα είναι ο Γενικός βαθμός προαγωγής από την Α ́ Τάξη.

     Β' Λυκείου
      Στη Β' Λυκείου οι μαθητές θα διδάσκονται 10 μαθήματα γενικής παιδείας, συνολικής διάρκειας 30 ωρών, και θα παρακολουθούν μία απ' τις δύο ομάδες προσανατολισμού συνολικής διάρκειας 5 ωρών την εβδομάδα.
      Ομάδες προσανατολισμού ονομάζονται οι μέχρι πρότινος κατευθύνσεις και στη Β' Λυκείου θα είναι δύο:
            
                                 
Ανθρωπιστικές Σπουδές
                   
Θετικές- Τεχνολογικές- Υγείας Σπουδών
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Μαθηματικά
Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη και Πολιτική Επιστήμη)
Φυσική

       Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Β ́ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου θα διεξάγονται ενδοσχολικά και θα περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής.

      Τα θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου θα ορίζονται ως εξής:
      α)    Κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
      β)    Κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.
    
      Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
      Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξέτασης θα είναι ο Γενικός βαθμός προαγωγής από την Β ́ Τάξη.

Γ' Λυκείου
Στην Γ' Λυκείου τα μαθήματα γενικής παιδείας μειώνονται σε 5 και οι μαθητές παράλληλα με αυτά παρακολουθούν μία εκ των τριών ομάδων προσανατολισμού:

Ανθρωπιστικές Σπουδές
Θετικές- Τεχνολογικές- Υγείας Σπουδών
Οικονομικών- Πολιτικών-Κοινωνικών- Παιδαγωγικών Σπουδών
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Μαθηματικά ή Βιολογία ( Επιστήμες Υγείας)
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
Λατινικά
Φυσική
Αρχές Οικονομικής Επιστήμης ή Αρχές Φυσικών Επιστημών(όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά)
Ιστορία
Χημεία
Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημων ή Ιστορία (όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά)

        Οι μαθητές της Γ ́ Τάξης με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Δηλαδή ποια από τις τρεις παραπάνω ομάδες προσανατολισμού επιλέγουν να παρακολουθήσουν.
        Οι γραπτές απολυτήριες εξετάσεις στη Γ ́ Τάξη του Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν τα εξής μαθήματα:
  • Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
  • Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
  • Θρησκευτικά,
  • Ιστορία
  • Ξένη Γλώσσα
και τρία από τα μαθήματα της επιλεχθείσας ομάδας προσανατολισμού, σε θέματα που είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου και ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.

       Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξέτασης θα είναι ο Γενικός βαθμός απόλυσης  από την Γ ́ Τάξη.

       ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
      Έφοσον ο μαθητής επιθυμεί να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις που θα διεξάγονται στο τέλος Ιουνίου μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις.

       Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά πεδίο:
      Τέσσερα θα είναι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, για κάθε επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης, τα οποία έχουν ως εξής:

       1ο πεδίο: Ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Ιστορία, Λατινικά.

       2ο πεδίο: Θετικές και τεχνολογικές επιστήμες: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία , Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία.

      3ο πεδίο: Επιστήμες υγείας: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία , Φυσική, Χημεία, Βιολογία.

      4ο πεδίο: Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Αρχές Οικονομικής Επιστήμης, Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

       5ο πεδίο: Παιδαγωγικές επιστήμες: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία, Αρχές Φυσικών Επιστημών.

       Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.


        ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

         Όσον αφορά στο Βαθμό Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ), αυτός θα υπολογίζεται ως εξής:

        Ο γενικός βαθμός προαγωγής και απόλυσης (ΒΠΑ) του μαθητή θα μετράει στο βαθμό πρόσβασής του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

       Αναλυτικά
       Αν ο ΒΠΑ είναι μεγαλύτερος από το μέσο όρο των 4 μαθημάτων, τότε ο βαθμός πρόσβασης προκύπτει ως εξής:
       Ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α ́ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, της Β ́ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ ́ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφόσον έκαστος είναι μεγαλύτερος της μίας μονάδας σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά ομάδα προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο από μία μονάδα από τον βαθμό του Μ.Ο. και στη συνέχεια ο αναπροσαρμοσμένος «προαγωγικός» βαθμός της Α ́ Λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4, της Β ́ με συντελεστή 0,7 και ο «απολυτήριος» της Γ ́ τάξης με συντελεστή 0,9. Το άθροισμα των τριών διαιρούμενο δια δύο αποτελεί τον Β.Π.Α. Το εν λόγω πηλίκο (και μέχρι του τρίτου δεκαδικού ψηφίου) λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

       Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μία μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά ομάδα προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, ο βαθμός αυτός δεν αναπροσαρμόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά τάξη συντελεστή.

      Αν ο ΒΠΑ είναι μικρότερος από το μέσο όρο των 4 μαθημάτων, τότε ο βαθμός πρόσβασης προκύπτει ως εξής:
     Ο βαθμός αυτός θα αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι του ορίου του Μ.Ο.) κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο συντελεστή.

     Κατά τη  διάρκεια της ενημέρωσης υποβλήθησαν πολλές ερωτήσεις και  απορίες από γονείς και  μαθητές  λόγω των  πολλών  αλλαγών  και της πολυπλοκότητας του  νέου εφαρμοζόμενου  συστήματος.

     Επιπλέον έγινε ενημέρωση για θέματα σχολικού  επαγγελματικού προσανατολισμού καθώς και σύντομη περιγραφή των  αρμοδιοτήτων  και των υπηρεσιών που  προσφέρει  το  ΚΕΣΥΠ σε  μαθητές και  εκπαιδευτικούς. 
    
                      Επιθυμούμε  να ευχαριστήσουμε τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής κ.  Αργυρίου  Αργύριο, τον   υπεύθυνο  του ΚΕΣΥΠ κ.  Θεολογή  Ευάγγελο και τη Διευθύντρια του  2ου  Γυμνασίου κ.  Κωτσέλη  Μαρία  για τη  συνεισφορά τους στην  πραγματοποίησή  της εκδήλωσης.


Με τιμή για το Διοικητικό  Συμβούλιο



Νίκος    Χατζητρακόσιας                                                                            Γεωργία Παπανδρέου   
            Πρόεδρος                                                                                        Γενική  Γραμματέας














Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια