Ασπροπύργου - Φυλής και... Τρίτου Κόσμου γωνία

Αδιάψευστες εικόνες της γέφυρας με τα πρόχειρα προστατευτικά κολωνάκια. Στην κοίτη του ρέματος εμφανής η διάβρωση
ΟΜΗΡΟΙ ΜΙΑΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ
Ασπροπύργου - Φυλής και... Τρίτου Κόσμου γωνία
Στα όρια των Δήμων Ασπροπύργου και Φυλής, η εικόνα είναι τριτοκοσμική. Εκατοντάδες κάτοικοι που η ανάγκη τούς υποχρέωσε να εγκατασταθούν στην περιοχή που χωρίζει το ρέμα της «Γιαννούλας», βιώνουν τις συνέπειες ενός πρωτοφανούς αποκλεισμού.
Αδιάψευστες εικόνες της γέφυρας με τα πρόχειρα προστατευτικά κολωνάκια. Στην κοίτη του ρέματος εμφανής η διάβρωσηΤον χειμώνα από τις πλημμύρες, όλο τον χρόνο από την επικίνδυνη έως απροσπέλαστη γέφυρα που συνδέει τις δύο «πλευρές» και έχει καταστεί «γέφυρα των στεναγμών», αφού δεν επιτρέπει την πρόσβαση στις συγκοινωνίες, την καθημερινή μετάβαση στις εργασίες τους και των παιδιών τους στα σχολεία. Προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευμάτων τους
αντιμετωπίζουν και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εκεί, προσβλέποντας σε μελλοντική ανάπτυξη. Σίγουρα υπάρχουν αυθαιρεσίες, αλλά και αρμοδιότητες και ευθύνες. Σίγουρα η κατάσταση δεν μπορεί να διατηρηθεί, γιατί εγκυμονεί κινδύνους. Ποιος όμως φταίει;

Ο Δήμος Ασπροπύργου αδυνατεί να δώσει λύση στο πρόβλημα γιατί δεν έχουν εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ μελέτες κατασκευής νέας γέφυρας και διευθέτησης της κοίτης του ρέματος, το οποίο τους χειμερινούς μήνες πλημμυρίζει ολόκληρη την περιοχή μέχρι τα διυλιστήρια Ασπροπύργου, αφού εκβάλλει στον κόλπο Ασπροπύργου - Ελευσίνας, στο ύψος των ΕΛΠΕ.
Η Νομαρχία Δυτικής Αττικής προβάλλει πως δεν έχει καμία άλλη αρμοδιότητα να επέμβει παρά μόνο για τον καθαρισμό των ρευμάτων, η ΕΥΔΑΠ στις οχλήσεις απαντά παραπέμποντας και αυτή στο ΥΠΕΧΩΔΕ, του οποίου οι αρμόδιοι σιωπούν ή κηρύσσουν εαυτούς «αναρμόδιους».
Το πρόβλημα «πνίγεται» μεταξύ υπηρεσιών ενώ χρειάζονται χωροταξικός σχεδιασμός, προγραμματισμός, μελέτες και κονδύλια.
Ετσι, οι κάτοικοι βρίσκονται ειδικά τον χειμώνα σε τραγελαφική ομηρία.
Να μην μπορούν να περάσουν «απέναντι», να μην έχουν άμεση πρόσβαση σε συγκοινωνικό μέσο για να πάνε στις δουλειές τους και να στείλουν τα παιδιά στα σχολεία τους, οι έμποροι και επιχειρηματίες να αδυνατούν να διακινήσουν τα εμπορεύματά τους.
«Αντιμετωπίζουμε πρόβλημα επιβίωσης», μας λέει η Ράνια Κυριακοπούλου και εξηγεί: «Τριάντα πέντε κάτοικοι βρήκαμε δουλειά στα καταστήματα του West Plaza και στο Jumbo, που άνοιξαν στον Ασπρόπυργο, αλλά δεν μπορούμε να πάμε γιατί δεν έρχονται έως εδώ τα λεωφορεία της ΕΑΣ. Η εταιρεία επικαλείται λόγους ασφάλειας επιβατών και οχημάτων. Ισχυρίζεται πως τα λεωφορεία "βρίσκουν" στο κάτω μέρος της γέφυρας. Σταματούν 800 μ. πριν από τον οικισμό. Τα παιδιά μας για να πάνε στο σχολείο με κρύο, ζέστη ή βροχή είναι υποχρεωμένα να πηγαίνουν με τα πόδια στην κοντινότερη στάση σε απόσταση 800 μ. Εχουμε χωριστεί σε βάρδιες, για να μεταφέρουμε με Ι.Χ. τους μαθητές στη στάση ή στο σχολείο».
Ο οικισμός «πληρώνει» ότι στήθηκε κυρίως από ανθρώπους σε ανέχεια που πάλεψαν για να φτιάξουν ένα σπίτι σε οικόπεδα που οι ίδιοι ή οι οικογένειές τους αγόρασαν με κόπο, σε μια περιοχή πολεοδομικά αχαρακτήριστη, για την οποία όμως έχουν εκδοθεί οικοδομικές άδειες, κατά περίπτωση με το ΦΕΚ 1085Δ/96 (Περί Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου).
Οι επιχειρηματίες, εν αγνοία τους ή μη, εγκαταστάθηκαν εδώ με την ελπίδα ότι η ανάπτυξη δεν θα αργήσει να έλθει.
Η γέφυρα συνδέει τη βιομηχανική περιοχή με το οδικό δίκτυο του Δήμου Ασπροπύργου, την Αττική Οδό (στο ύψος του κόμβου Ασπροπύργου - έξοδος 4) λειτουργώντας ως παράδρομος και την περιφερειακή οδό Ασπροπύργου-Φυλής. Πρόκειται για πρόχειρη κατασκευή 17,5 x 5,90 μ. και στηρίζεται σε διαδοχικές απλές παραθέσεις, στην κοίτη του ρέματος, 12 τσιμεντένιων οχετοσωλήνων διαμέτρου 120 εκατοστών, που απέχουν ο ένας από τον άλλο 25 εκατοστά, έχουν ενιαία σκυροδέτηση και η επιφάνειά τους πάχους 20 εκατοστών έχει ασφαλτοστρωθεί. Στη «γέφυρα» δεν υπάρχουν προστατευτικά κιγκλιδώματα και σημάνσεις, έχει δε χαρακτηριστεί από ειδικούς άκρως επικίνδυνη για τους πεζούς και τα φορτηγά αυτοκίνητα που εξυπηρετούν τη βιομηχανική ζώνη.
Πανοραμική άποψη της περιοχής από αεροφωτογραφία. Η πορτοκαλί οδός δείχνει τον παράδρομο με τη γέφυραΠανοραμική άποψη της περιοχής από αεροφωτογραφία. Η πορτοκαλί οδός δείχνει τον παράδρομο με τη γέφυραΤο πρόβλημα γίνεται σοβαρότατο τον χειμώνα, όταν τα κλαδιά και οι κορμοί δέντρων που φέρνει το ρέμα από τον ορεινό όγκο της Πάρνηθας μετατρέπουν τη γέφυρα σε φράγμα και την κοίτη του ρέματος σε τεχνητή λίμνη.
Τότε το οδόστρωμα κινδυνεύει να υποχωρήσει κυρίως κατά τη διέλευση φορτηγών και βαρέων οχημάτων.
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση ανάγκασε δεκάδες κατοίκους και 25 επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, με συντονιστή την εταιρεία «Teleimpex Α.Ε.» να απευθυνθούν (5/2/2008) στη Δ-10 Διεύθυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ, στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων και Υδραυλικών Εργων της Περιφέρειας Αττικής και στη Νομαρχία Ελευσίνας για ανακατασκευή της γέφυρας και διευθέτηση του παράδρομου της Αττικής Οδού στο ρεύμα προς Ελευσίνα (έξοδος 4).
Στην τεκμηριωμένη τεχνική και νομική έκθεση που υπέβαλαν, μεταξύ άλλων ζητούν:
- Οδικό δίκτυο που να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις - λόγω ανάπτυξης της περιοχής.
- Αμεση κατασκευή σύγχρονης γέφυρας και λειτουργικού παράδρομου ταχείας κυκλοφορίας που να συνδέονται με την Αττική Οδό διευκολύνοντας και τη δική τους λειτουργία. Οι χρηματοδοτήσεις των δύο έργων -αναφέρουν- αποτελούν συμβατική υποχρέωση για την εκτέλεση του μεγαλύτερου οδικού έργου - της Αττικής Οδού από την Ε.Ε. Ο δε παράδρομος δημιουργεί τις προϋποθέσεις ομαλής λειτουργίας και του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Στα αιτήματα αυτά, το ΥΠΕΧΩΔΕ απάντησε σαν Πόντιος Πιλάτος στις 27/2/2008 με την ακόλουθη επιστολή τεσσάρων γραμμών (αριθ. Πρωτ. Δ10/20275).
«Απαντώντας στο σχετικό αίτημά σας αναφορικά με την κατασκευή γέφυρας στο ρέμα της "Γιαννούλας" σάς ενημερώνουμε ότι: Η αιτούμενη μελέτη και κατασκευή γέφυρας στο εν λόγω ρέμα αφορά έργο οδοποιίας σε δημοτικό δρόμο που δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της υπηρεσίας μας». Ακολούθησε μεταξύ υπουργείου, Περιφέρειας Αττικής, Νομαρχίας Δ. Αττικής και Δήμου Ασπροπύργου αλληλογραφία για το θέμα και την ανάληψη ευθυνών. Στις 15/4/2008 με την αριθ. Πρωτ. 11.100 η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ασπροπύργου και ο δήμαρχος Νίκος Μελετίου σε επιστολή τους προς τη Δ-10 διεύθυνση του ΠΕΧΩΔΕ επισημαίνουν:
«Ο παράδρομος της Αττικής Οδού διακόπτεται και η κυκλοφορία γίνεται μέσω μικρής σε πλάτος δημοτικής οδού προσωρινά μέχρι την κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος του παράδρομου της Αττικής Οδού.
Η δημοτική οδός, που χρησιμοποιείται προσωρινά, διέρχεται μέσω μικρής γέφυρας και μέσω του οικισμού "Ρουπακίου" και προκαλεί τεράστια προβλήματα στους κατοίκους. Ως εκ τούτου η υπηρεσία δεν απάντησε στην ουσία του αιτήματος, συνεπώς: Παρακαλούμε να προχωρήσετε στην κατασκευή του παράδρομου της Αττικής Οδού στο εν λόγω σημείο, σύμφωνα με την αρχική μελέτη κατασκευής της Αττικής Οδού και μέχρι την κατασκευή της να μας εγκριθεί η χρηματοδότηση ανακατασκευής της οδού και της γέφυρας».
Δεοντολογικά η «Ε» πριν από ένα μήνα ζήτησε από το γραφείο Τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ εγγράφως τη θέση του υπουργείου, την οποία αναμένει ακόμη, παρά τη δοθείσα υπόσχεση ότι θα γίνει έρευνα και θα έχουμε απάντηση.
Το συμπέρασμα από όλη αυτή την ιστορία είναι πως η Νομαρχία Δ. Αττικής είναι αναρμόδια για την κατασκευή της γέφυρας και του παράδρομου, όπως και ο Δήμος Ασπροπύργου. Εκτός αν υπάρξει εξουσιοδότηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ και αναληφθεί από αυτό το κόστος της μελέτης-κατασκευής της γέφυρας και του παράδρομου. Αρα το βάρος για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση συνολικά του έργου επωμίζεται το ΥΠΕΧΩΔΕ. *

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια